"Financial Times" na plusie

Koncern Pearson - wydawca dziennika "Financial Times" - opublikował wyniki finansowe. Spółka po raz kolejny zdementowała pogłoski o tym, że poszukuje chętnych do zakupu prestiżowego brytyjskiego dziennika

Przychody Pearson Group wzrosły w ubiegłym roku o 11 proc. i wyniosły 4,1 mld funtów. Zysk przed opodatkowaniem sięgnął 422 mln funtów i przekroczył prognozy analityków. Gigant zawdzięcza dobre wyniki szybko rosnącej sprzedaży podręczników i książek, które stanowią główne źródło przychodów Pearsona.

Dziennik ekonomiczny "Financial Times" zwiększył w 2005 r. swoje wpływy z reklam o 12 proc. Sprzedaż egzemplarzowa dziennika wzrosła o 4 proc. w Wielkiej Brytanii (ale jeśli liczyć wszystkie wydania dziennika - również zagraniczne - sprzedaż spadła o 2 proc. do średniej dziennej 426 tys. egz.). - "Financial Times" osiąga wzrosty wbrew trendom, z którymi boryka się obecnie "The Wall Street Journal" i inni gracze w branży prasowej - podkreśla Simon Baker, analityk SG Securities. Łączne przychody działu prasowego koncernu, czyli FT Group, wzrosły do 629 mln funtów, wobec 587 mln funtów rok wcześniej. Ubiegły rok "Financial Times" po raz pierwszy od trzech lat zakończył zyskiem, ale rynek wciąż spekuluje o tym, że wydawca chce się pozbyć tytułu. - Nie wiem, jak mam położyć kres tym plotkom. Poddałam się - komentuje Marjorie Scardino, szefowa Pearson Group. - Moim celem jest jedynie powrót gazety do poważnych zysków - dodała.