Axel Springer będzie wydawał "Wallpaper" w Rosji

Axel Springer będzie wydawał w Rosji miesięcznik "Wallpaper*". Będzie to pierwsza zagraniczna edycja znanego na całym świecie magazynu dla miłośników projektowania i wzornictwa.

Brytyjski "Wallpaper*" ukazuje się od 1996 r. i jest adresowany do zamożnych przedstawicieli młodszego pokolenia. "Nasi czytelnicy są miłymi, dobrze ubranymi, znającymi się na markach i ciągle podróżującymi konsumentami. (...) Najczęściej są w wieku 25-45 lat" - tak zachwala swój tytuł wydawnictwo IPC, należące do koncernu Time Warner.

Pierwszy numer rosyjskiej edycji tego tytułu ukaże się już 28 lutego. Na czele pisma ma stanąć 38-letnia Julia Korsunskaja, która poprzednio kierowała rosyjskimi edycjami takich magazynów, jak "Cosmopolitan", "Playboy" oraz "Harper's Bazaar".

Dla koncernu Axel Springer będzie to już trzeci tytuł, uruchomiony w Rosji w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Gigant prasowy zadebiutował na tym rynku w kwietniu zeszłego roku miesięcznikiem "Forbes". Dwa miesiące później zaczął wydawać tam również "Newsweek".

Licencja na znany tytuł zagraniczny jest dla wydawcy jednym ze sposobów zmniejszenia ryzyka na nowym rynku. W tym sensie Axel Springer kopiuje strategię holenderskiego wydawnictwa Independent Media, które zbudowało swój sukces w Rosji przy pomocy rosyjskich edycji takich magazynów, jak "FHM", "Harper's Bazaar" czy "Men's Health". Przeszło tydzień temu ogłoszono, że spółkę ma przejąć fiński koncern medialny SanomaWSOY, który wycenił ją na ok. 186 mln dolarów. Ubiegłoroczne obroty Independent Media sięgnęły 92 mln dolarów.