Lek na stres studenta

Co zrobić, gdy w dzień zasypiamy nad książkami, wieczorem nie możemy usnąć?

Lek na stres studenta

Co zrobić, gdy w dzień zasypiamy nad książkami, wieczorem nie możemy usnąć?

O odpowiedź poprosiliśmy lekarkę Magdalenę Andrysiewicz, dietetyka Grzegorza Urbana i bioenergoterapeutę Krzysztofa Miśkiewicza.

Gdy nie możemy spać

Lekarz: - Odradzam środki nasenne. Po nie sięgamy tylko po konsultacji z lekarzem. Ciepła (nie gorąca!) kąpiel i niezobowiązująca lektura do poduszki powinny wystarczyć. Gdy problemy ze snem powtarzają się, lepiej zgłosić się do swojego lekarza pierwszego kontaktu. Brak snu może sygnalizować chorobę.

Dietetyk: - Ostatni posiłek powinniśmy spożywać nie później niż o g. 19. Najlepiej jednak, gdy kolację zjemy o g. 18. Nie można też kłaść się głodnym do łóżka. Obudzimy się o 5 rano, zupełnie niewyspani. Pomocne w zaśnięciu może też być ciepłe mleko.

Bioenergoterapeuta: - Kłopoty z zaśnięciem, mogą oznaczać, że łóżko znajduje się w pobliżu silnego źródła promieniowania. Można przestawić łóżko albo przełożyć poduszkę na drugą stronę. Jeśli w pokoju mamy komputer, trzeba go wyłączyć z sieci.

Gdy nie możemy się skupić

Lekarz: - Należy odstawić kawę (wypłukuje minerały z organizmu) i przestawić się na kompletny zestaw witamin.

Dietetyk: - Po obiedzie, zamiast się uczyć lepiej wyjść na 15-minutowy spacer i dopiero po powrocie próbować skupić się. Jeżeli w planach mamy duży wysiłek umysłowy, warto tak zaplanować jadłospis dzienny, by nie przeszkadzał w pracy. Śniadanie: jogurt z płatkami, kanapka z wędzoną rybą lub chudą wędliną. Obiad: może być coś jednogarnkowego (np. ryż z kurczakiem). Kolacja: sałatka owocowa lub warzywna. Pomiędzy posiłkami: jabłko, banan, kawałek czekolady.

Bioenergoterapeuta: - Dobrze mieć w miejscu nauki dużo zielonego koloru. Może to być jedna ze ścian. Warto też mieć przy sobie np. szklankę z wodą źródlaną (skupia negatywne promieniowanie).

Gdy jesteśmy przemęczeni

Lekarz: - Odpoczynek, zdrowe jedzenie, chwila relaksu. Powinno pomóc.

Dietetyk: - Kiełki, marchew, kiełki, jabłka, ciemne pieczywo, kiełki, ryby. Nie warto jednak odmawiać sobie np. porcji ulubionych słodyczy kosztem pogorszenia samopoczucia.

Bioenergoterapeuta: - Warto włączyć ulubioną muzykę, ale nie należy słuchać jej przez słuchawki. Należy też unikać osób, przy których źle się czujemyj.

Czytaj także:

Nie stresuj się

15 sposobów na relaks przed maturą

Wakacje w pocie czoła

Więcej o: