W sumie MSN Music działa już w 17 krajach w 19 wersjach. Sklep Microsoftu działa teraz m.in.w Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Austrii i Szwajcarii. Absolutny lider rynku iTunes Music Store firmy Apple (ok. 70 proc. rynku) uruchomił w październiku dziewięć kolejnych e-sklepów w Europie. W sumie iTunes dostępny jest w 13 krajach.
- Chcemy wkrótce wyprzedzić iTunes - zapowiedział Arndt Salzburg, odpowiadający m.in. za rozwój MSN Music w Europie. Salzburg zdradził, że MSN Music już przynosi zyski, nie ujawnił jednak konkretnych danych finansowych. Zdaniem analityków minie co najmniej kilka lat nim kupowanie muzyki w internecie stanie się znaczącym źródłem przychodów zarówno firm obsługujących sklepy, jak i koncernów fonograficznych. Dochód sklepów online ze sprzedaży piosenek wynosi zaledwie od kilku do kilkunastu centów z jednego dolara. Utwory w europejskich e-sklepach MSN Music kosztują od 0,99 do 1,29 euro, podczas gdy w europejskiej wersji iTunes obowiązuje stała cena 99 eurocentów. Ani Microsoft, ani Apple nie podały jeszcze szczegółów dotyczących liczby sprzedanych piosenek i przychodów z europejskich witryn muzycznych. Apple podaje tylko ogólnoświatową sprzedaż iTunes - 150 mln utworów.