Agora kupuje spółkę ogłoszeniową Trader.com

Agora podpisała umowę o nabyciu spółki Trader.com. Spółka jest właścicielem serwisów internetowych oraz czasopism ogłoszeniowych dla branży nieruchomości i motoryzacyjnej.

Umowa została podpisana 14 maja 2008 r. 100% akcji spółki Trader.com zostało nabyte za cenę 54.350.000 USD (tj. 119.542.825 PLN). Trader.com należy do Trader Media East Limited kontrolowanej przez wiodącą turecką grupę medialną Hurriyet.

Przeniesienie własności udziałów powinno nastąpić wkrótce po spełnieniu przez strony określonych w umowie sprzedaży warunków zamknięcia transakcji.

- Przejęcie Trader.com wpisuje się w naszą strategię rozwoju, która zakłada dynamiczny rozwój oferty medialnej w najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy. Osiągnięcie tego celu zostanie znacząco przybliżone poprzez połączenie silnej pozycji Agory w ogłoszeniach prasowych z wiodącymi serwisami ogłoszeniowymi Trader.com w internecie, sprawdzoną technologią i szeroką bazą klientów spółki. - mówi Marek Sowa, prezes Agory SA.

Trader.com jest obecny na polskim rynku od 1991 r. Spółka prowadzi działalność w segmencie ogłoszeń dla branż budownictwo, nieruchomości oraz motoryzacyjnej, poprzez 4 serwisy internetowe i 6 wydawnictw ogłoszeniowych. Wśród markek internetowych Trader.com są Domiporta.pl (budownictwo/ nieruchomości) i Autotrader.pl (motoryzacja) oraz Tabor24.pl (maszyny i pojazdy użytkowe) i Kupsprzedaj.pl (ogłoszenia drobne).

Transakcja nie obejmuje nabycia międzynarodowego centrum kompetencji w dziedzinie technologii informatycznych, wykorzystywanego dla działalności TME poza granicami Polski, oddzielnie zarządzanego, choć funkcjonującego w ramach struktur Trader.com, a ostatecznie wydzielonego do osobnej spółki, która to spółka nie jest już powiązana z Trader.com i pozostaje własnością Pronto Invest.

Budownictwo, nieruchomości i motoryzacja należą do największych i najbardziej dynamicznie rosnących obszarów rynku ogłoszeniowego, zarówno w prasie, jak i w internecie. Według szacunków Spółki na przestrzeni najbliższych 3 lat rynek reklam i ogłoszeń w internecie dla tych branż wzrośnie średniorocznie odpowiednio o 33% i 17%.