Kluby sportowe chcą uczyć się biznesu

Kluby i organizacje sportowe chcą uczestniczyć w przedsięwzięciach edukacyjnych poświęconych zarządzaniu w sporcie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Ciszewski Marketing Sportowy, organizatora Forum Biznesu Sportowego, które się odbędzie 13-14 maja br. w Chorzowie. Największe zainteresowanie budzą zagadnienia finansowania działalności sportowej oraz marketingu, public relations i aspektów prawnych w sporcie.

Badania przeprowadzono wśród 107 przedstawicieli klubów sportowych, w tym 68 reprezentantów klubów, 33 osób z podmiotów zarządzających obiektami sportowymi (głównie MOSiR) i sześciu przedstawicieli związków sportowych. Celem badania było poznanie opinii i preferencji respondentów na temat specjalistycznych konferencji poświęconych zarządzaniu w sporcie, z uwzględnieniem Forum Biznesu Sportowego.

Przedstawicieli organizacji sportowych zapytano m.in. o tematykę i czas trwania poszczególnych zajęć, ich preferowaną formę oraz doświadczenie i specjalizację prowadzących. Aż 93% respondentów biorących udział w badaniu wyraziło zainteresowanie uczestnictwem w Forum Biznesu Sportowego.

Wyniki badania wskazują, że 76% respondentów jest bardzo zainteresowanych tematem budowania relacji sponsor-klub - poinformował Wojciech Majeran, dyrektor zarządzający CMS i organizator Forum Biznesu Sportowego. - Ponad 60% badanych interesuje temat dotyczący negocjacji kontraktów telewizyjnych. O tych aspektach opowie na Forum Neil Doncaster z Football League i Norwich City FC. Ponad 50% badanych zadeklarowało też chęć zapoznania się z tematyką budowania i wyceny marki organizacji sportowej, dlatego proponujemy warsztaty na ten temat, które poprowadzi firma ZERO, 2 SPORT.

Opinia osób zarządzających polskich sportem okazała się być dla organizatorów niezwykle cenną wskazówką, pozwalającą dopasować program imprezy do oczekiwań jej potencjalnych uczestników.

Bazując na wynikach badań skonstruowaliśmy program Forum, stąd oprócz tradycyjnych prezentacji odbędą się także warsztaty, gry symulacyjne i strategiczne oraz debaty. Zajęcia poprowadzą doświadczeni, zagraniczni praktycy zarządzania sportem - powiedział Majeran. Forum będzie miało także unikatową formułę networkingu, czyli możliwość dyskutowania proponowanych rozwiązań. Wartości dodane to dostęp do portalu wiedzy (e-learning) po zakończeniu Forum oraz transmisje on-line i świetnie opracowane materiały szkoleniowe - dodał.