Renault mógł mieć Kubicę. Teraz żałuje

- Straciliśmy okazję, by mieć u siebie fantastycznego kierowcę - przyznaje szef inżynierów francuskiego zespołu Renault Pat Symonds. Robert Kubica trzy lata temu był testowany przez francuski team Formuły 1. Gdyby zespół bardziej się postarał, Polak mógłby dziś być ich kierowcą. - Ale nie jest. Szkoda - wzdychają w Renault

Dzieci, dorośli, emeryci - wszyscy kochają Kubicę

Zespół Renault przyznał (po trzech latach!), że popełnił błąd nie decydując się w 2005 r. na kontrakt z Robertem Kubicą. Polak był przecież na testach we francuskim zespole, zaraz po tym jak wygrał tytuł mistrzowski w World Series by Renault. Nagrodą były jazdy bolidem Formuły 1 na torze pod Barceloną, takim samym jaki miał ówczesny mistrz świata Fernando Alonso (dziś wrócił do Renault po sezonie w McLarenie).

Kubica wypadł na testach bardzo dobrze, wykręcał czasy zbliżone do kierowców z wieloletnim stażem. - Robert od początku zrobił na mnie wielkie wrażenie. Chciałem go zatrzymać u nas, ale... z różnych względów, m.in. reorganizacji pracy w naszym teamie, nie udało się - powiedział Pat Symonds, szef inżynierów Renault. Jego wypowiedź cytują portale poświęcone F1.

Po świetnym początku sezonu, dwóch miejscach na podium i wywalczeniu pole position w Bahrajnie, Kubica stał się najgorętszym nazwiskiem w Formule 1. Renault - choć nie mówi tego wprost - przyznaje, że popełniło wielki błąd wypuszczając Polaka w 2005 r. Teraz jego pozycja w BMW jest bardzo silna i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miał odejść, chyba że do silniejszego zespołu, czyli Ferrari. - Niestety Kubica wymknął nam się - wzdycha Pat Symonds i dodaje: - Później dowiedzieliśmy się, że prowadził rozmowy z BMW. Odbieram to tak, jakby on od nas odszedł.

Droga Kubicy na szczyt:

2 października 2005

drugie miejsce na torze Estoril daje mu tytuł mistrzowski World Series by Renault i w konsekwencji pierwszy przejazd bolidem Formuły 1

1 grudnia 2005

Kubica siada za kierownicą bolidu Renault na torze Circuit de Catalunya. Kręci czasy na poziomie doświadczonych kierowców

20 grudnia 2005

Polak podpisuje kontrakt z BMW Sauber. Szef zespołu Mario Theissen był zachwycony jego jazdami w Barcelonie, ale także poprzednimi sukcesami

25 stycznia 2006

Kubica po raz pierwszy jeździ bolidem BMW Sauber. Znów w Barcelonie. Przez kolejne miesiące jest kierowcą testowym

10 marca 2006

debiut w GP. Kubica osiąga najlepszy czas na pierwszym oficjalnym treningu w... Bahrajnie

1 sierpnia 2006

BMW Sauber ogłasza, że Kubica zajmie miejsce Jacques'a Villeneuve'a w wyścigowym bolidzie podczas GP Węgier

6 sierpnia 2006

Kubica w debiucie dojeżdża do mety na siódmym miejscu w trudnych warunkach (deszcz). Punktów jednak nie zdobywa, bo zostaje zdyskwalifikowany za zbyt lekki bolid

10 września 2006

Pierwsze podium w karierze! Trzecie miejsce w GP Włoch to niejedyny sukces Polaka na torze Monza - Kubica jechał na czele wyścigu przez pięć okrążeń

10 czerwca 2007

Makabryczny wypadek na torze w Montrealu! Bolid Kubicy roztrzaskał się o betonową ścianę, jadąc z prędkością 250 km/godz. Polak... skręcił kostkę

15 marca 2008

Kubica zajmuje drugie miejsce w kwalifikacjach do GP Australii. Gdyby nie pojedynczy błąd w końcówce trzeciej sesji, byłby pierwszy

23 marca 2008

Wielka Niedziela Polaka - Kubica po perfekcyjnej jeździe zajmuje drugie miejsce w GP Malezji

5 kwietnia 2008

Pierwsze w karierze pole position Kubicy. Dzień później zajmuje trzecie miejsce w GP Bahrajnu.