naturalizm

Więcej o:

naturalizm

  • Apollo i Marsjasz

    więc do czynienia liryką czystą. Widoczna jest rzeczowość, realizm, konkretność. Ekstremalność bólu fizycznego - podkreślona występującymi w wielkim zagęszczeniu nazwami anatomicznymi oraz dysonansem rytmicznym ("żółć krew") - przywołuje pojęcia takie jak naturalizm, turpizm, makabra. Jednakże połączenie

  • Ballada z trupem

    Lee Jonesa będzie musiał uwierzyć najpierw w piekło, potem w zbawienie. Symboliczna treść została tu wyrażona w podobny sposób co w romantycznej balladzie czerpiącej z ludowych źródeł, łączącej przerażający naturalizm z przesłaniem o duchowej mocy, rządzącej światem. "Trzy pogrzeby..." z całym swoim

  • W stolicy stanie makabryczny pomnik ofiar UPA?

    zastąpiłby te bezimienne mogiły. Ratusz na razie nie zapoznał się z projektem Ratusz zobowiązał inicjatorów budowy pomnika, by dostarczyli m.in. opinię Rady Ochrony Pamięci Walki i Męczeństwa. Andrzej Przewoźnik, sekretarz rady, mówi, że jak dotąd nikt się o nią nie zwrócił. Naturalizmu pomnika nie chce

  • Amerykanin najlepszym pisarzem francuskim

    to symboliczne dziesięć euro, ale towarzyszący jej prestiż ma nieporównanie większe znaczenie. Utworzono ją na mocy testamentu Edmunda Goncourta, pisarza znanego w XIX w. z promowania wraz ze swym bratem Julesem naturalizmu w kulturze. Przyznawana jest od 1903 r., a wśród jej laureatów byli m.in.: Marcel Proust

  • Romantyczna ballada z trupem

    przez mrówki, polewany spirytusem, podpalany dla konserwacji z powodu skwaru. Odrażające? Tylko z początku. W jakimś momencie poetycka natura kina bierze górę i film grzęznący w naturalizmie i trywialności wznosi się, nabiera charakteru ballady. Oswajamy się też z obecnością umarłego. Tak długo

  • "Nakręcana pomarańcza" we Wrocławiu: przemoc nasza powszednia

    z naturalizmu, i bardzo dobrze: nic nie jest tak fałszywe jak farba udająca krew. Ale jednocześnie nie znalazł dla przemocy symbolu na tyle wyraźnego, abyśmy poczuli jej przerażające działanie. Nocne wyczyny bohaterów przypominają walki wrestlingu, w których zawodnicy symulują mordercze ciosy, łamią

  • Dwudziestolecie międzywojenne

    z konwencją realizmu i naturalizmu. kładli nacisk na autonomiczną wartość "formy" rozumianej jako brzmieniowy kształt wypowiedzi. Kierowali się teorią "wielości rzeczywistości w sztuce" Leona Chwistka oraz koncepcją "czystej formy" Stanisława Ignacego Witkiewicza. Abstrakcjonizm (łac. " abstractio