Zbigniew Szafrański

Więcej o:

Zbigniew Szafrański

  • Blokady PKP Cargo to incydenty

    Konkurenci stawiają PKP Cargo poważne zarzuty. Twierdzą, że kontroluje kluczowe elementy kolejowej infrastruktury. Czy tak rzeczywiście jest? Zbigniew Szafrański: - Ta sprawa związana jest z podziałem majątku w ramach grupy PKP. W ustawie o komercjalizacji PKP założono, że Polskie Linie Kolejowe

  • "GP": PKP może zamknąć 7 tys. km linii

    Zamknięcie niemodernizowanych od lat linii zapowiedział prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. Jego zdaniem powinno być zamknięte 7 tys. km linii. Wszystkich jest 19 tys. km. Jak powiedział "GP" szef PKP PLK twierdzi, że zyski przynosi tylko 3 tys. km linii, które są głównymi

  • "Rz": Kolej przycina inwestycje

    - Z powodu mniejszych wpływów i niedoszacowania kosztów inwestycji zabraknie na pół miliarda złotych na tegoroczne inwestycje - powiedział "Rz" Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka szacowała koszty wszystkich inwestycji zaplanowanych do 2013 roku na 27 mld zł

  • PKP ma nowego prezesa

    (zajmie się przekształceniami i prywatyzacją), Zbigniew Szafrański (odpowiedzialny za strategię i organizację w Grupie PKP), Maria Wasiak (zajmie się sprawami społecznymi i promocją). Andrzej Wach pracuje na kolei od 24 lat. Dotychczas był prezesem PKP Energetyka, spółki odpowiedzialnej za infrastrukturę

  • Fiasko unijnych dotacji na szybką kolej

    na infrastrukturę i 400 mln na tabor - mówi Zbigniew Szafrański, wiceprezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Wtedy PLK zrezygnowała z budowy pierwszego odcinka linii wysokich prędkości z Wrocławia do Kalisza. Cięcia oznaczały też, że odcinek z Warszawy do Kielc zostanie wyremontowany tylko do Radomia. Ale najgorsze

  • Całe PKP pewne swego

    , że Cargo działa idealnie i nie popełnia błędów. Ale o praktykach monopolistycznych moglibyśmy mówić, gdybyśmy konkurencji nie dopuszczali na tory - mówi Zbigniew Szafrański, jednocześnie członek zarządu ds. strategii i rozwoju PKP SA oraz rady nadzorczej Cargo. - A konkurencja wchodzi na tory - podkreśla

  • Miliardy euro na polskie tory

    rezerwowych - wyjaśnia Zbigniew Szafrański z PKP PLK SA. Na liście rezerwowej znalazła się przede wszystkim pierwsza część polskiego TGV, czyli "Linia Wysokich Prędkości" (Warszawa, Łódź, Kalisz, Wrocław, z odgałęzieniem do Poznania). Największym utrapieniem dziś są dla kolejarzy zużyte lokalne torowiska

  • Rokita pyta o monopol PKP Cargo

    faktycznie miały miejsce, na początku lutego potwierdził w rozmowie z "Gazetą" Zbigniew Szafrański, członek zarządu PKP SA (czyli spółki-matki), zasiadający w radzie nadzorczej Cargo. Rocznie koleją przewozi się w Polsce ok. 241 mln ton towarów. Ponieważ konkurencja nie może rozwinąć skrzydeł, klienci

  • Dramat na torach

    się pomysł nowej linii Warszawa-Katowice, do którego wrócono jednak dopiero na początku lat pięćdziesiątych, a w pełni oddano do użytku dopiero w grudniu 1977 r. - CMK była ostatnią zbudowaną linią kolejową z nowoczesnymi parametrami - przypomina Zbigniew Szafrański, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe