Wzbogacony Netsprint.pl

?Inteligentna? wyszukiwarka - tak polski Netsprint.pl stara się bronić przed hegemonią Google. Wychodzi różnie

Teraz po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę Netsprint.pl internauta na czołowym miejscu widzi nie jak dotąd "suchy" adres jakiejś witryny, ale także dołączony do niego zestaw informacji na poszukiwany temat (np. pochodzących z Wikipedii), niekiedy zdjęcie oraz linki do najnowszych wiadomości związanych z wpisanym hasłem.

- Przeanalizowaliśmy najpopularniejsze hasła, sprawdzając czego naprawdę szukają wpisujący je internauci. Np. 90 proc. osób wpisujących "opel corsa" szuka zdjęć auta, jego specyfikacji technicznej lub ogłoszeń kupna-sprzedaży. Zorganizowaliśmy więc wyszukiwarkę tak, by najważniejsze informacje podawać w pierwszym rzędzie i uporządkowane. To koncepcja "inteligentnej" wyszukiwarki, którą będziemy rozwijać - mówi Artur Banach, szef Netsprint.pl (wyszukiwarka działa samodzielnie oraz m.in. na portalu Wirtualna Polska).

Pomysł wzorowany jest m.in. na amerykańskiej wyszukiwarce Ask.com. Jak mówi Banach, wzbogacony sposób prezentowania wyników dotyczy obecnie około 100 tys. haseł i ma obejmować ich coraz więcej.

Usprawnienia mają bronić niewielką polską firmę przed dominacją Google, światowego giganta, który jest już w Polsce nie tylko najpopularniejszą wyszukiwarką (ok. 80 proc. rynku), ale od niedawna w ogóle najpopularniejszą witryną wśród polskich internautów. - Mamy nadzieję, że to u nas internauta będzie szybciej znajdował trafną odpowiedź - mówi Banach.

"Inteligencja" wyszukiwarki potrafi jednak zadziwić. Czy wpisując hasło "Janas", polscy internauci rzeczywiście najczęściej poszukują informacji o polityku Zbigniewie Janasie, uczestniku opozycji antykomunistycznej w czasach PRL? I czyżby szukającym hasła "papież" chodziło zwykle o Pawła III z XV wieku? Można mieć wątpliwości.