Zdjęcia dziennikarzy z zaklejonymi taśmą ustami i pokreślone ręką cenzora artykuły z pierwszych stron gazet - akcja "Wolność słowa na na Bia³orusi" została uznana za najlepszą kampanię w Europie
Grand Prix dla "Wolności..." przyznało jury złożone z przedstawicieli europejskich organizacji reklamowych (Europejski Klub Dyrektorów Kreatywnych - ADCE). Akcję przygotowała dla Amnesty International agencja reklamowa Saatchi & Saatchi.
Nagrody przyznawano w 19 kategoriach, w każdej z nich złotym medalem wyróżniono jedną kampanię. Spośród nich wybrano Grand Prix - najlepszą akcję reklamową w zeszłym roku.
To kolejna - m.in. po Brązowym Lwie na festiwalu reklamowym w Cannes - nagroda dla kampanii.
W protest przeciwko cenzurze na Białorusi włączyła się m.in. "Gazeta Wyborcza" - drukując na pierwszej stronie artykuły z ocenzurowanymi, zakreślonymi czarnym mazakiem zdaniami.