Jeszcze jeden Lew w Cannes dla Polaków

Kolejna polska reklama zdobyła nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu reklamowym w Cannes. Tym razem jurorom przypadło do gustu ogłoszenie prasowe przygotowane przez agencję JWT dla szamponu marki Sunsilk.

Autorzy reklamy z działu kreacji JWT, którym kieruje Dariusz Zatorski, są szczęśliwi, ale i zaskoczeni. Do Cannes wysłali 14 swoich prac (aż sześć weszło na listy finalistów). - Uważaliśmy, że wszystkie wysłane przez nas rzeczy mogą coś osiągnąć, ale na niektóre liczyliśmy trochę bardziej niż na Sunsilk - przyznaje Zatorski.

W subiektywnym rankingu polskich reklam, który opublikowałem we wtorek, również obstawiałem inną pracę agencji JWT przygotowaną dla butów Converse (m.in. świetny Che Guevara z kołnierzem w kształcie buta). Ale jurorzy jej nie docenili.

Nagrodzone reklamy Sunsilka nie miały jeszcze wielkiej premiery. Ukazały się w kilku niszowych tytułach, duża kampania ma pojawić się jesienią. Reklamy szamponu kładą nacisk na jego właściwości wzmacniające. Na jednym plakacie widzimy włos w charakterze sznurówki, na innym - przewleczony przez ucho igielne. Slogan brzmi: "Żeby włosy były mocne".

To już trzecia statuetka dla polskich reklam na tegorocznej edycji festiwalu. Złotego Lwa w konkursie Young Creatives zdobył zespół z agencji TBWA Warszawa, a Brązowego Lwa w kategorii planowanie i użycie mediów otrzymała agencja Saatchi & Saatchi Poland za akcję "Wolność Słowa na Białorusi" przygotowaną dla Amnesty International.