Sony z automatu

Dotąd w automatach w hotelach czy centrach handlowych można było kupić głównie napoje i batony. Teraz Sony chce w nie wpakować swoją elektronikę

Sony, jedna z najbardziej znanych marek na rynku elektroniki użytkowej, chce sprzedawać swoje produkty w automatach. Co dokładnie? Odtwarzacze MP3, płyty CD i DVD z wytwórni Sony Music i Sony Pictures oraz nośniki danych Memory Stick (pamięć flash).

- Amerykanie zaakceptowali już ten sposób zakupów - mówi "The New York Times" Joseph Stinziano, odpowiedzialny w Sony za nowy projekt. Według danych branżowego stowarzyszenia National Automatic Merchandising Association, w ciągu roku Amerykanie do automatów wrzucają ponad 20 mld dol. (to ok. 40 tys. dol. co minutę). Głównie wydają je na napoje czy słodycze.

Pierwsze trzy automaty Sony pojawią się w USA w tym tygodniu. Płacić będzie można tylko kartami kredytowymi lub debetowymi. Sony nie jest pierwszym graczem z branży rozrywkowej, który eksperymentuje z automatami. Zoom Systems ma już sto podobnych kiosków w całym kraju - sprzedaje się w nich m.in. przenośne odtwarzacze plików muzycznych iPod.