Amerykański oddział operatora komórkowego Virgin Mobile planuje nietypową promocję: właściciel komórki, który poświęci 30 sekund na obejrzenie reklamy, dostanie w zamian minutę na rozmowy. W ciągu miesiąca może w ten sposób zgarnąć do 75 darmowych minut. Program nazywa się SugarMama i ma ruszyć 14 czerwca - ujawnił dziennik "The New York Times".
Jak skorzystać z tej specyficznej promocji? Użytkownicy Virgin Mobile w USA muszą zarejestrować się na stronie internetowej operatora, potem wyrazić zgodę na otrzymywanie reklam. Mogą albo oglądać je w internecie, albo dostawać w SMS-ach na komórkę.
Virgin zabezpieczył się, na wypadek gdyby ktoś chciał po prostu włączyć reklamę i odejść od komputera. Darmowe minuty dostaną tylko ci, którzy w formularzu prawidłowo odpowiedzą na pytanie związane z obejrzaną właśnie reklamą.
Virgin Mobile nie jest dużym graczem na amerykańskim rynku telefonii komórkowej - ma ok. 4 mln użytkowników, głównie są to młode osoby. Na razie do programu SugarMama przyciągnął trójkę reklamodawców: Pepsi, Microsoft (reklamy konsol do gier Xbox) i organizatorów antynikotynowej kampanii "Truth" skierowanej do młodzieży. Czy pomysł Virgin okaże się hitem? Branżowi analitycy są sceptyczni. Roger Entner, ekspert z firmy badawczej Ovum, podkreśla, że konsumenci, którzy zgodziliby się na oglądanie reklam tylko po to, by zyskać darmowe minuty, prawdopodobnie nie dysponują grubym portfelem. - Więc czy byłoby ich stać na kupno Xboksa? - pyta Entner, dodając, że takie osoby nie są atrakcyjnym celem dla reklamodawców.