Przychody i zyski Polkomtela mają być w tym roku lepsze niż w 2005 roku, pomimo spadku przychodów na jednego użytkownika, zapowiada wiceprezes spółki Mirosław Bielicki.
"Konferencja zbiega się w czasie prawie dokładnie z momentem, kiedy Polkomtel osiągnął bazę 10 milionów klientów. Od początku roku ta baza wzrosła prawie o milion" - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Bielicki.
Dodał, że przyrost liczby użytkowników w pierwszych miesiącach tego roku to głównie zasługa pozyskiwania klientów usługi pre-paid.
Wiceprezes Polkomtela podtrzymał prognozy mówiące, iż w całym bieżącym roku spółka pozyska 2 mln nowych klientów.
"Jak zapowiadaliśmy, w tym roku będzie przynajmniej 2 mln nowych klientów. Jeśli wzrost rynku się utrzyma, to będzie to zdecydowanie powyżej 2 mln, ale na razie pozostajemy przy 2 mln" - powiedział Bielicki.
W ocenie prezesa Polkomtela, mimo erozji cen i spadku przeciętnych przychodów na jednego użytkownika (ARPU), przychody i zyski Polkomtela w tym roku będą lepsze niż w latach ubiegłych.
"Chcemy rosnąć szybciej niż rynek, w zeszłym roku rynek wzrósł o około 10 proc., w tym roku erozja cen spowoduje, że będzie to trochę mniej. Wzrost Polkomtela powinien dotyczyć wszystkich najważniejszych wskaźników rachunku wyników" - zapowiada Bielicki.
Zysk netto Polkomtela wzrósł w 2005 roku o 16 proc. do 1.067,11 mln zł przy przychodach 6.495,96 mln zł (wzrost o 13 proc.). Zysk na sprzedaży wzrósł w zeszłym roku o 16 proc. do 1.293,22 mln zł, zaś zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) - także o 16 proc. do 2.301,16 mln zł.
Konkurenci Polkomtela, a więc PTK Centertel i Polska Telefonia Cyfrowa liczbę 10 mln klientów (mierzoną ilością zarejestrowanych w sieci kart SIM) przekroczyli przed kilkoma miesiącami. PTK Centertel, operator sieci Orange miał na koniec pierwszego kwartału 10,42 mln klientów.