Polska filia niemieckiego koncernu medialnego Axel Springer wydaje już w Polsce m.in. bulwarówkę "Fakt" oraz tygodnik "Newsweek". Wydawca nie ujawnił nakładu swojej nowej gazety. Wcześniej spółka informowała, że liczy, iż w pierwszym półroczu "Dziennik" osiągnie średnią sprzedaż na poziomie 150 tys. egzemplarzy. Gazeta będzie ukazywać się od poniedziałku do soboty w cenie 1,50 zł.
Redaktorem naczelnym "Dziennika" jest Robert Krasowski (dawniej wicenaczelny "Faktu"), a jego zastępcy to Marta Bratkowska, Marta Stremecka (wcześniej również wicenaczelne "Faktu") oraz Konrad Kołodziejski i Marcin Piasecki (były naczelny polskiej edycji miesięcznika "Forbes"). "Nie sympatyzujemy z żadną partią, nie forsujemy żadnych poglądów. Jest jednak kilka zasad, których będziemy bronić (...). Te zasady to demokracja, wolność, rynek i opcja prozachodnia" - zadeklarował Krasowski w pierwszym numerze nowej gazety.
Jeszcze przed premierą nowy dziennik Axel Springer Polska nazywano "polskim "Die Welt"." Liternictwem, kolorystyką i elementami graficznymi logo "Dziennika" przypomina niemiecki "Welt Kompakt", czyli mutację dziennika "Die Welt" w mniejszym formacie.
Według ubiegłotygodniowych zapowiedzi Michała Fijoła, rzecznika zarządu Axel Springer Polska, "Dziennik" będzie starał się konkurować na polskim rynku z tytułami opiniotwórczymi - głównie z "Gazetą Wyborczą" i "Rzeczpospolitą".