Euro na drogi i tory

Polska bierze coraz więcej pieniędzy z Unii na transport. Za kilka miesięcy ruszy remont linii kolejowej łączącej Warszawę i Łódź, po modernizacji podróż pociągiem na tym odcinku skróci się prawie o godzinę. Kiedy będą nowe tory? Cały remont ma się skończyć dopiero w 2012 r. Na razie Polskie Linie Kolejowe (ta spółka zarządza infrastrukturą kolejową) podpiszą kontrakt o wartości 100 mln euro na pierwszy etap modernizacji - 40 km odcinka pomiędzy Koluszkami a Skierniewicami.

Remont linii Warszawa - Łódź to jedna z największych inwestycji kolejowych w Polsce w ostatnim czasie. Jej koszt przekroczy 200 mln euro. - Inwestycja w 75 proc. finansowana będzie z unijnych środków, reszta będzie pochodziła z budżetu państwa - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

To dobre wiadomości dla resortu rozwoju, bo wydawanie unijnych pieniędzy na infrastrukturę transportową szło nam dotychczas fatalnie. W tym roku powinniśmy wydać na ten cel ponad 182 mln euro. Rząd zapewnia, że zdąży tę sumę zagospodarować.