Na początku lutego Andreas Wiele z zarządu niemieckiego giganta po raz pierwszy oficjalnie przyznał, że spółka szykuje się do uruchomienia nowego dziennika w Polsce. Od tamtej pory ani niemiecka centrala Axela Springera, ani jej polskie biuro nie udzielały informacji na ten temat. "Dziennik" ma ukazywać się od poniedziałku do soboty i będzie dostępny w cenie 1,50 zł. W środę ruszy kampania reklamowa gazety przygotowana przez agencję PZL oraz dom mediowy MediaCom. Z kim będzie konkurował nowy dziennik? - Wydajemy opiniotwórczą gazetę, więc jej głównymi konkurentami będą tytuły znajdujące się na tej samej półce, czyli "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita" - powiedział nam Michał Fijoł, rzecznik zarządu Axel Springer Polska. Spółka liczy na to, że w ciągu pierwszego półrocza "Dziennik" osiągnie sprzedaż na poziomie 150 tys. egz.
Redaktorem naczelnym nowej gazety jest Robert Krasowski (dawniej wicenaczelny "Faktu"), a jego zastępcy to Marta Bratkowska, Marta Stremecka (wcześniej również wicenaczelne "Faktu") oraz Konrad Kołodziejski i Marcin Piasecki (były naczelny polskiej edycji miesięcznika "Forbes"). Wydawcą "Dziennika" jest Grzegorz Jankowski, który pozostaje naczelnym "Faktu".
Będzie to drugi dziennik w polskim portfolio niemieckiego wydawcy. Od października 2003 roku Axel Springer wydaje "Fakt" wzorowany na niemieckim brukowcu "Bild". Ponadto spółka wydaje takie tytuły, jak "Newsweek", "Olivia" i "Na żywo".