Czy przetrwa reklamowy alians Agory (wydawcy "Gazety Wyborczej"), ZPR oraz Ad.Point? O porozumieniu o nazwie "Drapacz chmur" spółki poinformowały 15 lutego. Agora jest właścicielem sieci stacji lokalnych Złote Przeboje oraz Roxy FM, do ZPR należy sieć Eska, a do Ad.Point (poprzez spółkę CR Media) stacje nadające pod marką Antyradio oraz Planeta. To miała być "rewolucja na rynku reklamy radiowej", gdyż wspólna oferta reklamowa trzech nadawców miała rywalizować z ogólnopolskimi gigantami, czyli RMF FM oraz Radiem Zet.
Jednak jak poinformowała poniedziałkowa "Rzeczpospolita", w ubiegłym tygodniu UOKiK najechał biura nadawców i zabezpieczył zawartość twardych dysków. Elżbieta Anders, rzeczniczka UOKiK, twierdzi, że Urząd z własnej inicjatywy wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie "Drapacza chmur" 22 lutego. Powodem była konferencja prasowa trzech firm i publikacje na ten temat w prasie. - Niewykluczone, że zawarto porozumienie, które może ograniczać konkurencję - tłumaczy rzeczniczka UOKiK. Podobnie Urząd zareagował w czerwcu 2002 r., gdy cztery firmy reklamy zewnętrznej ogłosiły "porządkowanie rynku", czyli likwidację części nośników i ustalenie ceny minimalnej za jeden billboard na poziomie 130 dol. miesięcznie.
- Nasza wspólna inicjatywa nie zagraża konkurencji na rynku. Do tej pory mieliśmy duopol stacji ogólnopolskich, a teraz powstaje coś, co może zrównoważyć dotychczasowy układ sił na rynku - mówi Leszek Kozioł, szef Radia Eska. Dodał, że właściciele stacji lokalnych rozważają wystąpienie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz urzędu antymonopolowego. - Chcemy zwrócić uwagę tych instytucji na to, że nadawcy ogólnopolscy mogą kupować stacje lokalne i zajmować się sprzedażą czasu antenowego lokalnych rozgłośni - dodaje Kozioł.