Rośnie rynek dzienników

W listopadzie o 18,5 proc. wzrósł rynek dzienników. Głównie przez to, że pojawił się ?Nowy Dzień?

Listopadowe wejście nowego tytułu "Agory", wydawcy "Gazety Wyborczej", zwiększyło sprzedaż wszystkich dzienników o 210,9 tys. egzemplarzy. W sumie rodacy w tym miesiącu kupowali codziennie 1 mln 609 tys. egzemplarzy gazet ogólnopolskich. Przed rokiem tylko 1 mln 358 tys.

Lider rynku wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu prasowego Axel Springer "Fakt" - w porównaniu z listopadem ubiegłego roku poprawił swoją sprzedaż o 11,8 proc. - do poziomu 559,2 tys. egzemplarzy. O 0,4 proc. drgnęła sprzedaż "Rzeczpospolitej" - wzrosła do poziomu 181,1 tys.

Pozostałe tytuły zakończyły listopad spadkami. Straciła "Gazeta Wyborcza", która sprzedała ok. 413,7 tys. egzemplarzy - spadek 3,1 proc. Ucierpiał również "Super Express" - minus 2,1 proc. i 223 tys. egzemplarzy. Sprzedaż "Trybuny" pogorszyła się o 4,7 proc., do poziomu 21,6 tys. egzemplarzy.

W okresie styczeń-listopad sprzedaż dzienników (nie wliczając sprzedaży "Nowego Dnia") zmniejszyła się o 2,4 proc. To oznacza, że każdego dnia sprzedawano średnio o 63 tys. gazet mniej niż w analogicznym okresie 2004 r. Jedynym dużym dziennikiem ogólnopolskim, który poprawił swój wynik, była "Gazeta Wyborcza". Jej sprzedaż wyniosła w tym czasie 451,8 tys. egzemplarzy i była wyższa o 4,1 proc. niż rok wcześniej.

Sprzedaż "Faktu" na poziomie 519,3 tys. egzemplarzy była niższa o 3,9 proc. "Super Express" sprzedawał w tym okresie 215,5 tys. egzemplarzy, co daje wynik gorszy o 6,3 proc. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca listopada 2005 r. wyniosła 182,8 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,2 proc.