Spada sprzedaż dzienników

Sprzedaż gazet codziennych w październiku zmalała o 2,1 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Lider rynku - wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu prasowego Axel Springer "Fakt" - w porównaniu z październikiem ubiegłego roku poprawił swoją sprzedaż o 11 proc., do poziomu 539,1 tys. egzemplarzy. Pozostałe tytuły w tym segmencie zakończyły październik spadkami. Najmniej, bo 0,6 proc., straciła "Gazeta Wyborcza", która sprzedała ok. 441 tys. egzemplarzy. Z kolei najbardziej ucierpiał "Super Express", który sprzedał w październiku aż o 9,4 proc. mniej niż rok wcześniej, czyli 209,4 tys. egzemplarzy. "Rzeczpospolita" odnotowała spadek o 3,6 proc., a jej sprzedaż wyniosła 179,6 tys. egzemplarzy. Sprzedaż "Trybuny" pogorszyła się o 0,8 proc., do poziomu 22,4 tys. egzemplarzy.

Spadła również sprzedaż większości dzienników regionalnych. I tak łączny wynik tytułów należących do Polskapresse pogorszył się o 8,8 proc., do 394,7 tys. egzemplarzy, podczas gdy sprzedaż gazet Orkli zmalała o 6 proc., do 359,4 tys. egzemplarzy.

W okresie od stycznia do końca października tego roku jedynym dużym dziennikiem ogólnopolskim, który poprawił swój wynik, była "Gazeta Wyborcza". Jej sprzedaż wyniosła w tym czasie 455,5 tys. egzemplarzy i była wyższa o 4,75 proc. niż rok wcześniej. Sprzedaż "Faktu" na poziomie 515,6 tys. egzemplarzy była niższa o 5,2 proc. "Super Express" sprzedawał w tym okresie 214,8 tys. egzemplarzy, co daje wynik gorszy o 6,7 proc. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca października 2005 r. wyniosła 182,9 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 0,3 proc.