Nowe projekty Agory

Agora, wydawca ?Gazety Wyborczej", rusza we wrześniu z trzema nowymi projektami - serią przewodników, bajkami dla dzieci oraz premierą filmu ?Karol - człowiek, który został papieżem" na DVD

Po sukcesie encyklopedii spółka szykuje nową serię wydawniczą - jutro ruszają "Podróże marzeń", cykl 30 przewodników po różnych zakątkach świata. Pierwszy - o Meksyku - ukaże się w nakładzie 600 tys. egz. i będzie bezpłatny. Za każdy kolejny trzeba będzie zapłacić 25 zł. Przewodniki będą się ukazywały co sobotę, będzie je można kupić w kioskach przez cały tydzień razem z "Gazetą Wyborczą".

Od środy 14 września Agora rozpoczyna sprzedaż serii 20 bajek dla dzieci w nowej aranżacji. Podobnie jak w przypadku przewodników pierwsza książka - o Czerwonym Kapturku - będzie bezpłatna i będzie ją można dostać wraz z miesięcznikiem "Dziecko". Bajki będą się ukazywały dwa razy w miesiącu - ich sprzedaż, poza pierwszą, nie będzie łączona z miesięcznikiem. Do każdej książeczki, która będzie kosztowała 14,9 zł, będą dołączone płyty CD, na których bajki czytają Magda Umer i Wojciech Mann.

Z kolei od 16 września (piątek) przez trzy tygodnie razem z "Gazetą Wyborczą" będzie sprzedawany film DVD "Karol - człowiek, który został papieżem". Agora - we współpracy z Universal Pictures - jako pierwsza wprowadzi ten tytuł na rynek DVD. Cena płyty to 49,99 zł. Jak zapowiada Universal, kiedy film trafi na sklepowe półki, będzie o 30 zł droższy.

- Jeśli wyniki sprzedaży będą dobre, nie wykluczamy kolejnych filmów na DVD - powiedział Robert Kijak, dyr. ds. projektów specjalnych w Agorze.

W pierwszym półroczu przychody spółki z projektów specjalnych wyniosły 112 mln zł.