Zły pieniądz psuje gospodarkę gry online

Spowodowany fałszerstwem wzrost podaży platyny wywołuje gwałtowny skok inflacji. Fałszerze kruszcu mogli zarobić tysiące dolarów, zdobyli wiele broni i wartościowych przedmiotów. Taki scenariusz miał miejsce kilka dni temu w grze online "Everquest II"

Gra online "Everquest II" została w ostatni weekend zaatakowana przez hakerów. Wykorzystali oni błąd, który umożliwiał pomnożenie należącej do gracza platyny - środka płatniczego wirtualnej ekonomii Everquest. Sony, które jest właścicielem gry, przyznało że działania hakerów wywołały w ciągu 24 godzin 20 proc. skok inflacji.

Nielegalnie zdobyta platyna zalała Station Exchange - wirtualny rynek, na którym gracze handlują przedmiotami. Fałszerze zakupili ogromne ilości ekwipunku, udało im się również wymienić część platyny na prawdziwe pieniądze.

Witryna Station Exchange jest jedynym miejscem, gdzie za prawdziwe dolary można legalnie kupować i sprzedawać przedmioty z gry. Wcześniej handel kwitł w zewnętrznych serwisach aukcyjnych, takich jak Ebay. Sony zauważyło szansę na dodatkowy zysk i miesiąc temu otworzyło monopolistyczną giełdę Station Exchange.

Według Sony udało się cofnąć wszystkie transakcje, do których doszło przy użyciu sfałszowanej platyny, a konta hakerów zostały zamknięte. Mimo to wśród graczy krążą historie o osobach, którym dzięki oszustwa udało się zarobić nawet 70 tys. dolarów.

Everquest II to gra typu MMORPG (massively multiplayer online role-playing game). Dzięki niej ponad 300 tysięcy ludzi prowadzi wirtualne życie w świecie fantasy. Jeden miesiąc grania w Everquest II kosztuje 14,99 dol (rok 143,99 dol).