Sprzedaż "Gazety Wyborczej" wzrosła w czerwcu o 5,8 proc., do 469,9 tys. egzemplarzy. Z kolei wydawany przez Axel Springer Polska "Fakt" sprzedał w tym okresie 514,7 tys. egzemplarzy, czyli o 2,9 proc. więcej niż przed rokiem.
Pozostałe dzienniki ogólnopolskie borykały się ze spadkami. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" zmalała o 1,5 proc. do 183,3 tys. egzemplarzy. Główny rywal "Faktu" - "Super Express" - stracił 8,1 proc. i sprzedał 203,2 tys. egzemplarzy. Również o 8 proc. mniej sprzedała "Trybuna", której czerwcowa sprzedaż wyniosła 21,8 tys. egzemplarzy.
Wśród dzienników specjalistycznych niewielkie wzrosty odnotowały dwa tytuły: "Puls Biznesu" (24 tys. egzemplarzy, wzrost o 1,9 proc.) oraz "Gazeta Prawna" (79,2 tys. egzemplarzy, wzrost o 0,2 proc.). Sprzedaż "Parkietu" spadła o 7,9 proc., do 10,6 tys. egzemplarzy, a "Dziennik Sportowy" sprzedał w czerwcu 71,2 tys. egzemplarzy, tracąc 3,6 proc.
W całym pierwszym półroczu wzrost sprzedaży odnotował tylko "Fakt" (o 5,54 proc., do 519,4 tys. egzemplarzy) i "Gazeta Wyborcza" (o 5,5 proc., do 466,9 tys. egzemplarzy).