Spada sprzedaż tygodników

Czy sprzedaż tygodników opinii odbija się od dna? Marcowe dane wyglądają lepiej niż te z lutego, ale do wyników sprzed roku nadal jeszcze daleko

Depresja w segmencie tygodników opinii trwa od ponad roku. W marcu na pierwszym miejscu był "Wprost", który sprzedawał średnio 186 tys. egz. tygodniowo. Był to zarazem jedyny tygodnik opinii, który mógł pochwalić się w marcu wzrostem sprzedaży wobec danych sprzed roku (7,8 proc.). W porównaniu z lutym tego roku jego marcowa sprzedaż wzrosła o ponad 36 tys. egz.

Na drugim miejscu znalazła się "Polityka", która zamknęła marzec wynikiem na poziomie 185,7 tys. egzemplarzy, o 17,8 tys. egz. więcej niż lutym. W stosunku do marca zeszłego roku tytuł zanotował spadek sprzedaży o 6,6 proc. Sprzedaż "Newsweek Polska" wyniosła 175,5 tys. egzemplarzy i była o 21,4 tys. egz. wyższa niż w lutym, i o 9,9 proc. słabsza niż przed rokiem.

Największy spadek odnotował "Przekrój", którego sprzedaż w porównaniu z marcem 2004 r. stopniała aż o 19 proc., czyli ze 119,3 tys. do 96,5 tys. egzemplarzy. W porównaniu z lutym sprzedał średnio o 17 tys. egz. więcej.