Kto jest właścicielem niewidzialnych psów?

Grupa młodych ludzi zbiera się w centrum miasta. Każdy z nich prowadzi na smyczy niewidzialnego psa. To jeden z pierwszych przypadków wykorzystania w Polsce flash mobu do reklamy

W zeszłym tygodniu na ulicach siedmiu polskich miast pojawili się nietypowi spacerowicze. Na żółtych smyczach z kolczastymi obrożami prowadzili psy. Wołali je po imieniu, zatrzymywali się pod drzewami, zachęcali do głaskania. Sęk w tym, że psów... nie było widać.

- To pewnie jakiś flash mob - zastanawiał się jeden z uczestników forum.gazeta.pl. Flash mob to zjawisko polegające na wspólnym wykonywaniu absurdalnych czynności przez osoby, które skrzykują się przez internet. Akcja z psami, choć inspirowana flash mobami, nie była jednak spontaniczna. Wymyślono ją w Kompanii Piwowarskiej do reklamy nowego piwa "Dog in the Fog" - czyli "pies we mgle".

Obserwatorzy bez trudu odgadli, kto jest oficjalnym "panem" niewidzialnych psów. Mimo to włączyli się w komercyjną akcję. - Ktoś próbował nawet sprzedać niewidzialnego psa na Allegro. A do "oficjalnych" psów, wypuszczonych przez KP na ulice polskich miast, dołączyły psy "niekontrolowane", należące do nieznanych nam właścicieli - relacjonuje Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy KP.

Kompania Piwowarska to drugi po Grupie Żywiec gracz na polskim rynku piwa - ma w nim ponad 36 proc. Należy do południowoafrykańskiego koncernu SAB Miller. Rocznie warzy niemal 10 mln hl piwa, a jej sztandarowe marki to Lech, Tyskie i Żubr.