Według dziennika produkcja auta Wagon R+ zostanie zakończona na Węgrzech w lutym lub marcu. Węgierskie przedstawicielstwo Suzuki nie chciało komentować doniesień "Napi". Nie skomentował ich również Przemysław Byszewski, rzecznik General Motors Poland. Koncern General Motors jest właścicielem niemieckiego Opla i partnerem japońskiego Suzuki.
Przeniesie produkcji Suzuki Wagon R+ do Gliwic jest logiczne, gdyż w polskiej fabryce Opla od pięciu lat produkuje się bliźniaczej konstrukcji samochód Opel Agila i podzespoły do Wagon R+. W 2004 r. zakłady w Gliwicach wyprodukowały około 51 tys. aut Agila. Na Węgrzech wyprodukowano zaś około 34 tys. aut Suzuki Wagon R+.
Węgierskie zakłady Suzuki będą się mogły skupić na produkcji aut Ignis, nowej wersji modelu Swift, a w niedalekiej przyszłości także małego samochodu terenowego dla włoskiego Fiata. Po rozbudowie fabryka Suzuki w Esztergom będzie mogła produkować 150 tys. samochodów rocznie. Także zakłady w Gliwicach powinny mieć w tym roku moc roboty, bo oprócz zwiększenia produkcji małolitrażowych aut Agila/Wagon R+ w tym roku polska fabryka Opla ma zacząć produkcję nowej wersji kompaktowego minivana Zafira.