Spadła sprzedaż Volkswagena

W 2004 r. większą popularność zyskały auta luksusowych marek grupy Volkswagena niż auta popularnych marek.

W zeszłym roku na całym świecie sprzedano 3 mln 64 tys. aut marki Volkswagen - o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż Seata, hiszpańskiej marki z grupy VW, zmniejszyła się o 3,9 proc. do 442 tys. aut. Skoda, czeskie ramię grupy VW, sprzedała 452 tys. samochodów, zaledwie 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Całkowita sprzedaż aut grupy VW wyniosła 5 mln 79 tys. samochodów, o 1,3 proc. więcej niż w 2003 r. Było to głównie zasługą zwiększenia dostaw aut luksusowej marki Audi. Na brak klientów nie uskarżały się również inne luksusowe marki grupy VW. Bentley sprzedał 6 tys. limuzyn - sześć razy więcej niż w 2003 r. , a producent sportowych aut Lamborghini - 1 600 samochodów, o 22 proc. więcej niż rok wcześniej.