Listopad kiepski dla dzienników

Sprzedaż "Super Expressu", "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej" w listopadzie 2004 r. była niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy

Wzrost sprzedaży zanotował natomiast "Fakt" (średnia sprzedaż w listopadzie 2004 r. to 501 tys. 121 egz., o 33,9 proc. więcej niż przed rokiem). Jednak dziennik wydawany przez Axel Springer Polska zadebiutował dopiero 22 października 2003 r. - listopad 2003 r. był więc jego pierwszym pełnym miesiącem na rynku.

Drugie miejsce wśród dzienników zajmowała w listopadzie "Gazeta Wyborcza" ze średnią sprzedażą 427 tys. 97 egz., niższą o 5,4 proc. niż rok wcześniej. Spada sprzedaż "Super Expressu", bezpośredniego rywala "Faktu" - w listopadzie było to 227 tys. 902 egz., co oznacza spadek o 17,34 proc. Mniej o prawie 2 proc. sprzedawała też "Rzeczpospolita" - średnio 180 tys. 461 egz.

Ogółem rynek dzienników ogólnopolskich zmalał w listopadzie 2004 r. o 8,5 proc. - bez uwzględnienia sprzedaży "Faktu". Jeśli uwzględnić sprzedaż tego tytułu, cały rynek dzienników wzrósł o 3,9 proc.