"Gazeta Wyborcza" z encyklopedią

Agora, wydawca "Gazety Wyborczej", zaczyna sprzedawać encyklopedię. Pierwszy tom - w rekordowym nakładzie 700 tys. egzemplarzy - trafi do kiosków 12 stycznia br.

Encyklopedia będzie się pojawiała w kioskach w środy, przez 20 tygodni. Będzie ją można kupić w ciągu całego tygodnia, ale tylko z aktualnym wydaniem dziennika (podobny system obowiązuje przy kolekcji literatury sprzedawanej wraz z "Gazetą"). Pierwszy tom będzie darmowy (w cenie egzemplarza "Gazety"), a za następne trzeba będzie dodatkowo zapłacić. Agora, wydawca "Gazety Wyborczej", na razie nie zdradza ceny ani wysokości nakładów kolejnych edycji.

W "Encyklopedii Gazety Wyborczej", przygotowanej we współpracy z Wydawnictwem Naukowym PWN i spółką Mediasat, znajdzie się ponad 100 tys. haseł i ponad 10 tys. ilustracji. Do każdego tomu będzie także dołączony dodatek "Co wtedy pisaliśmy" - wybrane hasła z encyklopedii będą ilustrowane artykułami z archiwum "Gazety".

- Tak jak w przypadku kolekcji książek jest to projekt nie tylko biznesowy, a więc mający na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży, ale też wizerunkowy, spójny z misją i stylem "Gazety" - mówi Robert Kijak odpowiedzialny w Agorze za nowe przedsięwzięcie.

Kampanię reklamową przygotowała agencja DDB Warszawa. Planowaniem mediów zajmuje się dom mediowy Starlink.