Polskie Radio z nowym logo

Z okazji obchodów swojej 80. rocznicy Polskie Radio zmieniło identyfikację wizualną.

Autorem nowych logotypów jest Studio P Andrzeja Pągowskiego. Według Beaty Jaworskiej, członkini zarządu Polskiego Radia, w ten sposób spółka dba o "czytelność i klarowność przekazu promocyjnego". - W dotychczasowym logo brakowało nam wyrazistości i czytelności. Zdecydowanie traciło ono na nośnikach reklamy zewnętrznej. Kostki na mikrofonach reporterów były również bardzo nieczytelne. Poza tym z badań wynikało, że nie jest ono zapamiętywane - powiedziała nam Jaworska.

Polskie Radio zapłaciło firmie Pągowskiego po 10 tys. zł za każde zaprojektowane logo, co dało łączną kwotę 70 tys. zł. Całość kosztów zmiany identyfikacji wizualnej spółka szacuje na ok. 600 tys. zł w ciągu najbliższych dwóch lat. Beata Jaworska podkreśla, że zmiana ta znalazła się w "Strategii Polskiego Radia na lata 2004-2006".

Nowe logotypy będą miały wszystkie programy publicznego nadawcy - Program I, Program II, "Trójka", Radio BIS oraz Radia Polonia. Dla całej spółki zaprojektowano dwa odrębne logo: zwykłe i jubileuszowe. Wszystkie znaki są w różnych kolorach (czerwień, granat, zieleń, żółć, róż i pomarańcz). Charakterystyczne obręcze z poprzedniego znaku zostało zamknięte w kwadracie. Dotychczasowego logo nadawca używał od stycznia 1993 r. Zaprojektował je prof. Henryk Chyliński z warszawskiej ASP.

"W związku ze zmianą logo Polskiego Radia zmienia się również adres strony internetowej" - czytamy w komunikacie prasowym spółki. Teraz będzie to www.polskieradio.pl .