Interia uruchamia internetowy sklep z muzyką

Portal Interia uruchomił sieciowy sklep muzyczny Melo.pl. Na razie w ofercie ma blisko 2 tys. piosenek

Muzyka z nowego sklepu jest zabezpieczona przed nieautoryzowanym kopiowaniem za pomocą technologii DRM (Digital Rights Management) autorstwa Microsoftu. Jak poinformowała w środę Interia, klienci Melo.pl będą mogli odsłuchiwać utwory dowolną ilość razy na dwóch komputerach, będą też mogli skopiować plik na dwa przenośne odtwarzacze muzyczne i dwa razy wypalić je w wersji audio na płycie CD.

Ceny całych albumów zaczynają się od 9,99 zł, pojedynczych piosenek od 1,49 zł. Wybór w sklepie jest jednak na razie więcej niż skromny - ok. 2 tys. utworów polskich i zagranicznych (m.in. Lady Pank, Tiltu czy Perfectu). Interia zapowiada, że piosenek codziennie będzie przybywać, oraz twierdzi, że finalizuje negocjacje umów z dużymi wytwórniami muzycznymi (nie podaje nazw). Umowy te mają zaowocować "olbrzymią ilością muzyki".

To właśnie ograniczona oferta (wynikająca m.in. z niechęci największych wytwórni do udostępniania online muzyki artystów z ich stajni) uchodzi za główną barierę rozwoju muzycznych sklepów online w Polsce. Działający od sierpnia tego roku konkurencyjny wrocławski sklep iPlay ma w ofercie ok. 11 tys. utworów. Na starcie i Play również mówił o finalizowaniu negocjacji z wytwórniami i zapowiadał błyskawiczny rozrost swej oferty (do 150 tys. utworów pod koniec roku). Nic takiego nie nastąpiło.

Największy na świecie sklep z sieciową muzyką - iTunes Music Store Apple'a (ponad 70 proc. rynku) - ma w ofercie ponad 1 mln utworów po 99 centów. Działa w USA i 12 krajach Europy. Od końca kwietnia 2003 r. sprzedał już ponad 150 mln utworów.