Magazyn dla branży PR

Public relations stał się jednym z ulubionych tematów polskich mediów. Specjaliści od wizerunku i komunikacji stanowią coraz liczniejszą armię. Teraz będą mieli również własny magazyn.

Dwumiesięcznik "Piar.pl" ma zadebiutować w styczniu w nakładzie 5 tys. egzemplarzy. Jego wydawcą są dwie poznańskie agencje - Prelite (zajmująca się PR) oraz Web & Art (projektująca strony internetowe). Tytuł magazynu jest zarazem nazwą specjalistycznego serwisu internetowego na temat public relations działającego od ośmiu lat i mającego ok. 5,4 tys. zarejestrowanych użytkowników.

Misją pisma "Piar.pl" ma być "propagowanie wiedzy o kondycji polskiego rynku PR i wymiana informacji między światem nauki a światem praktyki". Wydawca kieruje swój tytuł do szefów korporacyjnych działów PR, agencji oraz wykładowców kształcących kadrę dla tej branży.

- Z jednej strony się cieszę, bo nasza branża powinna mieć swoje pismo. Z drugiej strony gratuluję wydawcy odwagi. Nie robiłem badań rynkowych, ale sam nie odważyłbym się wydawać tak wąsko sprofilowanego tytułu - mówi Rafał Szymczak, szef Związku Firm Public Relations.

"Piar.pl" będzie wydawany we współpracy z brytyjskim magazynem "PRWeek" oraz rosyjskim pismem "Sovetnik" poświęconym problematyce PR.