Wkrótce kampania reklamowa "Super Expressu"

Spółka Media Express - wydawca "Super Expressu" przeprowadzi nową kampanię reklamową gazety. Wybrała już dom mediowy.

Spółka nie ujawnia żadnych szczegółów na temat kampanii. Jak powiedziała nam Agnieszka Doleżych, dyrektor działu marketingu Media Express, budżet reklamowy wyniesie "kilka milionów złotych". Według nieoficjalnych informacji kampania planowana jest na październik. Kreację Media Express przygotował samodzielnie. MindShare zajmie się natomiast planowaniem i zakupem czasu w telewizji oraz opracuje strategię radiową.

"Super Express" najbardziej ucierpiał na wejściu na rynek nowego gracza. Po debiucie wydawanego przez Axel Springer Polska "Faktu", sprzedaż "Super Expressu" zaczęła maleć, a jego wydawca zaczął kosztowną walkę z rywalem na kilku płaszczyznach. Nie tylko zwiększył aktywność reklamową i częstotliwość konkursów czytelniczych, ale również obniżył cenę gazety, przeprowadził redukcję zatrudnienia i zaskarżył Axel Springer Polska do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na wniosek Media Expressu Urząd prowadzi obecnie postępowanie antymonopolowe, które ma wyjaśnić, czy cena po której sprzedaje się "Fakt" nie wpływa negatywnie na konkurencję. Jednak szanse na to, żeby zakończyło się ono niekorzystnie dla "Faktu" są niewielkie. Wniosek wydawcy "Super Expressu" leży w Urzędzie już od siedmiu miesięcy.

Średnia sprzedaż "Super Expressu" w okresie styczeń-lipiec wyniosła 234,9 tys. egzemplarzy i była o 12,28 proc. mniejsza niż rok wcześniej (267,9 tys.).