Wizz Air staje do walki z easyJet

Od 15 września tanie europejskie linie lotnicze Wizz Air wprowadzą nowe połączenia, zwiększając tym samym ich ilość o 37 proc. W połowie przyszłego roku firma chce być już przedsiębiorstwem rentownym

- 2004 rok jest trudny ponieważ jest to nasz pierwszy rok, ale przewidujemy, że w połowie 2005 roku osiągniemy rentowność - zapewnił prezes Wizz Air József Varadi, zaznaczając, że progiem rentowności jest 60-proc. zapełnienie miejsc w samolotach. W maju i czerwcu zapełnienie to wynosiło 50 proc.

- Od 15 września będziemy już latać sześcioma samolotami, które mogą przewieźć 2,5 mln pasażerów rocznie - powiedział Varadi. Obecnie linie dysponują 4 samolotami typu Airbus A320 i oferują 88 przelotów tygodniowo. Na początku 2005 roku liczba samolotów ma się zwiększyć do 8.

Od wtorku linie oferują 100 tys. biletów w cenie 1 euro bez opłat lotniskowych i podatków na podróże między 31 października 2004 a 31 stycznia 2005 z lotnisk w Warszawie, Katowicach, Gdańsku i Budapeszcie.

Firma chce też konkurować z wchodzącymi do Polski pod koniec października brytyjskimi tanimi liniami easyJet, które są jednym z liderów w tym segmencie europejskiego rynku. Wizz Air chce przybliżyć swoją ofertę do tej proponowanej przez easyJet.