Nowa telewizja biznesowa z Poznania

Światowej sławy polski naukowiec prof. Piotr Chomczyński i Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą wspólnie biznesowy kanał telewizyjny

TV Biznes - tak miałby się nazywać nowy kanał. "Chcę, aby poznańskie, rzetelne i twórcze podejście do biznesu było propagowane i stało się atrybutem każdego biznesmena w Polsce" - pisze na swojej stronie internetowej prof. Chomczyński, naukowiec, przedsiębiorca i społecznik, prezydent Molecular Research Center w Cincinnati (stan Ohio, USA), który inwestuje w TV Biznes. Chomczyński od 1981 r. pracuje za granicą, wynalazł i opatentował m.in. metodę uzyskiwania DNA z komórek. Brytyjski dziennik "The Guardian" umieścił go na liście "Giants of Science".

W imieniu Chomczyńskiego przedsięwzięcie rozkręca w Poznaniu Piotr Barełkowski, który przygotowywał dotychczas programy motoryzacyjne dla poznańskiego ośrodka TVP. - Wstępne rozmowy prowadziliśmy podczas jego wizyty w Cincinnati w listopadzie ubiegłego roku. Piotr przedstawił projekt kanału biznesowego - opowiada Piotr Chomczyński. - W kwietniu w Poznaniu dokonaliśmy końcowych ustaleń i wkrótce potem została zawiązana spółka Media Biznes. Obecnie jej współudziałowcami są moje córki. Trwają pertraktacje z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi dotyczące ich udziału w spółce.

Barełkowski został prezesem Media Biznes.

Program ma być nadawany ze studia budowanego właśnie w jednej z targowych hal. Wśród głównych zadań TV Biznes ma się znaleźć promowanie targów poznańskich i imprez MTP. Stacja nadawałaby 16 godzin programu na dobę, z czego 11 godzin stanowiłyby powtórki. Ma być sporo o podatkach, prawie, tematach biznesowych, modzie, wypoczynku, nowościach motoryzacyjnych. - Nasza oferta programowa skierowana będzie do Polaków, którzy robią w Polsce interesy - zatrudniają od kilku osób wzwyż. Według naszych badań takich osób jest w Polsce 150-200 tys. - mówi Barełkowski.

Program ma być emitowany przez satelitę i kablówki oraz w internecie. Barełkowski zapewnia, że TV Biznes podpisała już umowy z operatorami kablowymi posiadającymi ponad 1 mln abonentów w Polsce.

Czy stacja, jak zapowiadają jej twórcy, ruszy 1 września? - Oczywiście, że tak - zapewnia prof. Chomczyński. Wszystko zależy jednak od tego, jak szybko uda się zdobyć koncesję w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Według rzecznik KRRiT Doroty Jasłowskiej departament koncesyjny Rady zwrócił się do Media Biznes o uzupełnienie wniosku koncesyjnego. - To drobne korekty, uzupełnienia, które szybko wykonamy - komentuje Barełkowski.

Najprawdopodobniej w przyszłym roku stację nadającą informacje gospodarcze chce również uruchomić Grupa ITI, do której należą m.in. TVN, informacyjny TVN 24 czy motoryzacyjny TVN Turbo.