W Indonezji PZL Mielec starał się o to przez ostatnich 11 miesięcy, a w USA - od 1996 r. Zakładom z Mielca, które są kontrolowane przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu, dopomogło wpisanie projektu eksploatacji i certyfikacji Skytrucka do programu offsetowego firmy Lockheed Martin Corp., dostawcy F-16 dla polskiej armii. W ciągu najbliższych 10 lat PZL Mielec liczy na sprzedaż w USA 100 Skytrucków w ramach offsetu.
Certyfikat Federal Aviation Administration (FAA), stwierdzający zgodność polskiego samolotu z amerykańskimi przepisami, pozwoli na sprzedaż Skytrucka również w wielu krajach poza USA, np. Ameryki Łacińskiej. Prawdopodobnie w tym roku Skytruck dostanie też certyfikat francuski.
PZL M28 Skytruck jest samolotem wielozadaniowym krótkiego startu i lądowania. Może być użytkowany w wersji pasażerskiej dla 18 osób, pasażersko-transportowej, transportowej i desantowej. Używa go polska armia. 24 takie samoloty wyeksportowano do Wenezueli, a jeden do Nepalu. Prowadzone są starania o eksport Skytrucków do państw Azji, Afryki i basenu Morza Śródziemnego.
Przy okazji starań o certyfikat w USA Urząd Lotnictwa Cywilnego wynegocjował nowelizację polsko-amerykańskiej umowy o współpracy technicznej. Podpisana w okresie PRL w 1976 r. umowa miała zapisy ograniczające możliwość certyfikacji w USA samolotów tak dużych jak Skytruck, samolotów o konstrukcji kompozytowej i silników o mocy ponad 1000 KM. Nowelizacja umowy pozwoli rozszerzyć certyfikat dla silników z WSK PZL Kalisz i umożliwi zabiegi o certyfikat dla samolotu PZL I-23, skonstruowanego w Instytucie Lotnictwa w Warszawie.