Mówiąc ściśle nabywca otrzyma wraz z posiłkiem specjalny kod pozwalający na ściągnięcie wybranego utworu z e-sklepu Sony. Akcja startuje 8 czerwca i zgodnie z planami potrwa od sześciu do dziesięciu tygodni. McDonald's zapowiada, że w lipcu promocja zostanie rozszerzona także na Europę (na początek ma objąć Francję, Niemcy i Wlk. Brytanię).
Nie ujawniono warunków biznesowych aliansu z Sony. Jay Samit, menedżer SonyConnect powiedział jednak, że McDonald's nabył kupony z kodami zakładając, iż sprzeda w ramach promocji "miliony piosenek". Zdaniem analityków akcja jest elementem marketingowych prób odnowienia marki McDonald'sa i uatrakcyjnienia jej zwłaszcza w oczach osób młodych, ale już dorosłych.
Z kolei młody sklep Sony Connect (działa dopiero od początku maja) idzie w ten sposób w ślady swej konkurencji. Wspólna skcja z McDonald'sem jest bowiem już kolejną tego rodzaju promocją na amerykańskim rynku - wcześniej podobny sojusz na dużą skalę zawarły prowadzony przez Apple sklep muzyczny iTunes Music Store oraz PepsiCo. Na rynek wypuszczono specjalną serię 300 mln butelek Pepsi, z których jedna trzecia zawierała kod umożliwiający bezpłatne ściągnięcie piosenki z iTunes Music Store.
Akcja miała dość umiarkowany odzew - w ramach promocji internauci ściągnęli tylko 5 mln darmowych utworów - stosunkowo niewiele, jak na łącznie aż 100 mln butelek z kodami. W dodatku klienci znaleźli sposób, aby w ogóle nie otwierając butelki jeszcze w sklepie podejrzeć czy zawiera ona darmową piosenkę. Wystarczyło przechylić ją pod odpowiednim kątem, by dojrzeć serię znaków pod nakrętką. Osoby o dobrej pamięci mogły nawet zapamiętać 10-cyfrowy kod i ściągnąć wybrany utwór w ogóle nie kupując napoju.
Już na znacznie mniejszą skalę iTunes Music Store przeprowadził podobną promocję także z firmą lodziarską Ben & Jerry's (przewidziano wówczas darmowe rozdanie amatorom lodów 50 tys. utworów muzycznych).
Mniejszy od spodziewanego odzew klientów w promocji z Pepsi sprawił, że iTunes Music Store nie zdołał osiągnąć planowanego pułapu 100 mln piosenek sprzedanych w ciągu pierwszego roku działalności (sklep powstał w kwietniu zeszłego roku). Nabywców znalazło w tym czasie 70 mln utworów szefowie, co według badań SoundScan firmy Nielsen daje iTunes Music Store pierwsze miejsce wśród internetowych sklepów muzycznych z ok. 70-proc. udziałem w rynku. Prezes Apple Steve Jobs podawał miesiąc temu, że iTunes Music Store sprzedaje już 2,7 mln piosenek tygodniowo.