Hydrobudowa-6 chce kupić WPRD

Szykuje się konsolidacja na stołecznym rynku robót drogowych - Hydrobudowa-6 ogłosiła w czwartek, że kupuje Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA. Już zarezerwowała sobie ponad 90 proc. walorów WPRD

Hydrobudowa od 1994 r. jest częścią niemieckiego koncernu Bilfinger Berger. Jego prezes Herbert Bodner poinformował, że koncern chce rozszerzać działalność w Europie Wschodniej. W Polsce liczy m.in. na inwestycje, które będą powstawać dzięki funduszom unijnym.

Z kolei WPRD to spółka należąca do pracowników i menedżerów. Od kilkudziesięciu lat buduje i remontuje ulice w stolicy, ale też ważne drogi w kraju (np. tzw. obwodnicę Warszawy dla tirów wzdłuż trasy nr 50). W zeszłym roku prezydent Warszawy Lech Kaczyński oskarżył WPRD o to, że wraz z Miejskim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych zawarła zmowę. Dzięki niej obie firmy miały w latach 2001-02 wygrywać większość przetargów na roboty drogowe w mieście.

Hydrobudowa-6 też jest mocno zakorzeniona na warszawskim rynku. Budowała m.in. tunele i stacje metra.

Kupnem WPRD interesowała się niedawno francuska spółka należąca do grupy Vinci. Ostatecznie ponad 90 proc. akcji WPRD zarezerwowała sobie Hydrobudowa-6. Transakcję musi jeszcze przypieczętować zgoda Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji.