Do tej pory mieścił się tu mały pokoik dla dzieci - z zabawkami i małymi stolikami. Teraz mają się tu spotykać dorośli poważni ludzie ze swoimi zabawkami: laptopami, komórkami i teczkami. Według Doroty Zmarzlak, szefowej agencji public relations 24/7, obsługującej McDonald's w Polsce, propozycja jest skierowana przede wszystkim do tych, których "biuro składa się z telefonu komórkowego i aktówki". - Z pokoju biznesowego raczej nie skorzystają pracownicy dużych firm, lecz mniejsi przedsiębiorcy, którzy są w ruchu i potrzebują szybkiego spotkania - wyjaśnia Zmarzlak. Można tam doładować telefon komórkowy czy podłączyć się do internetu (w pokoju są dwa gniazdka). Stoi również tablica do przeprowadzania prezentacji.
Na nietypowy eksperyment wybrano również restaurację McDonald'sa. W odróżnieniu np. od warszawskiej Galerii Mokotów, otoczonej armią biurowców, znajdujący się przy przy ul. 17 Stycznia McDonald's Młyn nie kojarzy się na pierwszy rzut oka z biznesem. Ale pozory mogą mylić.
- Pod Poznaniem jest taki McDonald's, gdzie rano zawsze spotkasz prawie wszystkich przedstawicieli z mojej branży - powiedział dwa lata temu reporterce "Dużego Formatu" Ryszard Kaczmarek, przedstawiciel handlowy jednej z firm. Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald's Polska podkreśla, że w Warszawie przy ul. 17 stycznia jest podobnie.
- To inicjatywa kierownictwa restauracji. Z jego obserwacji wynika, że w tym miejscu spotyka się wielu ludzi, którzy w interesach wjeżdżają do Warszawy lub z niej wyjeżdżają - wyjaśnia Kłapa. Według niego spółka gotowa jest rozważyć wprowadzenie pokoi biznesowych na nieco szerszą skalę, jeśli eksperyment się powiedzie. - Jest jeszcze parę lokalizacji, gdzie można coś takiego wprowadzić - dodaje rzecznik McDonald's Polska.
- Dla mnie to jest jakieś kuriozum. Nie zaproponowałbym komuś nigdy takiego spotkania i nie wiem, co musieliby zrobić, żeby mnie przekonać. Natomiast gdyby taka propozycja padła z drugiej strony, to prędzej zaproponowałbym swoje studio, bo wolałbym spokój. McDonald's, jako miejsce kojarzy mi się z urodzinami dla dzieci - mówi Piotr Ciupiński, dyrektor artystyczny studia graficznego Roll Studio, zatrudniającego 17 osób i mieszczącego się w okolicy McDonald's Młyn.
Przychody polskiej filii największej na świecie sieci szybkiego żywienia wzrosły w ubiegłym roku nieznacznie i zamknęły się kwotą 505,4 mln zł (w 2002 roku było to 504,4 mln zł). Z kolei zysk netto spadł z 19,2 mln zł w 2002 roku do 12,04 mln zł w roku ubiegłym.