Uruchomienie Napstera w Europie to spore zaskoczenie. Podobnie jak najwięksi rywale - iTunes Music Store czy Music Match - Napster zapowiadał, że serwis ruszy w Europie w drugiej połowie roku. - Brytyjski rynek muzyczny jest wart 2 mld dol. rocznie. To trzeci największy rynek na świecie - powiedział Christopher Gorog, prezes spółki Roxio, do której należy Napster.
Napster chce wyprzedzić w w Europie głównego rywala - należący do Apple serwis iTunes Music Store. Działający od kwietnia 2003 r. w USA serwis Apple'a był pierwszym tego rodzaju serwisem i do dziś prowadzi z ok. 70-proc. udziałem w całym rynku legalnej sprzedaży muzyki w sieci. Dysponujący znaną marką Napster chce szybko zwiększyć przychody wchodząc do kolejnych krajów Europy. - Zainwestowaliśmy 150 mln dol. w budowę infrastruktury - powiedział Gorog.
Liderem europejskiego rynku muzyki online jest spółka OD2. Na wieść o wejściu Napstera do Wielkiej Brytanii, zapowiedziała obniżenie cen o 50 proc. Ściągnięcie jednego utworu w OD2 kosztuje teraz 50 pensów, w Napsterze - 1,09 funta.