"Gazeta Wyborcza" z książkami

Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" zaczyna sprzedawać książki. Na początek 1 czerwca pojawi się "Imię róży" Umberto Eco

Do kiosków wraz z "Gazetą" będzie trafiała co tydzień jedna książka. Czytelnik będzie mógł kupić ją w ciągu całego tygodnia, ale wyłącznie z aktualnym wydaniem "Gazety Wyborczej". Pierwszy tytuł - powieść Umberto Eco, wydana w 600 tys. egzemplarzy - będzie dołączony do "Gazety" bezpłatnie. Za następne trzeba będzie zapłacić 15 zł. Książki mają twardą okładkę, dobry papier i obwolutę.

Zachodni wydawcy prasy coraz częściej sprzedają literaturę w kioskach. Własne serie mają m.in. włoska "La Reppublica" oraz brytyjski "Daily Mail". W Polsce tę praktykę jako pierwsze zaczęły zaczęły stosować lokalne tytuły należące do norweskiego koncernu Orkla - m.in. "Nowa Trybuna Opolska", "Kurier Poranny". Wraz z hiszpańskim wydawnictwem Mediasat uruchomiły pod koniec lutego biblioteki dla młodych ("Przygody Tomka Sawyera" czy "Wyspa skarbów").

Z Mediasat współpracuje także "Gazeta Wyborcza". Jest ona pierwszym dziennikiem ogólnopolskim, któremu towarzyszyć będą przeboje literatury powszechnej (np. "Lolita", "Na Zachodzie bez zmian", "Mistrz i Małgorzata" czy "Sztukmistrz z Lublina"). Ile ich będzie? - Nie zdradzamy długości serii. Okaże się to po sprzedaży kilku pierwszych tytułów - mówi Robert Kijak, odpowiedzialny w Agorze za projekt "Kolekcja Gazety Wyborczej". Nie chciał on zdradzić również w jakich nakładach będziemy będą wydawane kolejne książki. - Jesteśmy przygotowani na ewentualny dodruk - zapewnia Kijak.

Według niego głównym celem akcji jest zwiększenie przychodów poprzez sprzedaż książek. Wydawca szacuje, że średnia tygodniowa sprzedaż "Gazety Wyborczej" wzrośnie dzięki temu "nieznacznie". Spółka nie ujawnia swoich inwestycji w projekt książkowy. Wiadomo jednak, że będzie on wsparty kampanią reklamową, przygotowaną przez agencję DDB Warszawa. Planowaniem mediów zajmuje się dom mediowy Starlink.