Na rynku soków i napojów trwa ostra konkurencja. Efektem są gigantyczne wydatki na reklamę. W pierwszych trzech miesiącach w całej branży "sokowej" koszty emisji reklam telewizyjnych przekroczyły 38 mln zł - twierdzi firma Agros Nova. - W porównaniu z pierwszym kwartałem 2003 r. oznacza to dwukrotny wzrost nakładów telewizyjnych w segmencie soków, napojów i nektarów niegazowanych - czytamy w komunikacie firmy.
Po pierwszych czterech miesiącach roku udział Agros Novej w rynku soków wzrósł do 18,7 proc. (w ujęciu wartościowym według firmy badawczej AC Nielsen). Zdecydowanym liderem jest wciąż Maspex z 37,1 proc. udziału w rynku. Trzeci jest Hortex (13,6 proc.).
Agros Nova nie podała, jaki miała udział w wydatkach branży na reklamę w telewizji. W całym roku na inwestycje "w rynek" (reklamy, promocje) zamierza wydać 78,5 mln zł. Łączne inwestycje firmy mają przekroczyć 100 mln zł.
Agros Nova ogłosiła wyniki pierwszego kwartału. Całkowita produkcja zwiększyła się o 62 proc., a sprzedaż o 12 proc. rok do roku. Spółka podtrzymała zapowiedź osiągnięcia w tym roku 733 mln zł przychodów. Chce też zwiększyć eksport o 138 proc. (w porównaniu z ubiegłym rokiem), tak by stanowił 9 proc. przychodów. W tym celu planuje otwierać za granicą przedstawicielstwa, a może nawet uruchomić produkcję.