Müller: Od połowy maja spodziewamy się spadku zgłoszeń na szczepienia. Stąd kampania ze znanymi osobami

Spodziewamy się, że liczba osób zgłaszających się na szczepienie przeciw COVID-19 będzie w drugiej połowie maja maleć w stosunku do tego, jakie będą możliwości - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller. Stąd - jak dodał - szczepienia w pracy, kampania profrekwencyjna i skrócenie odstępów między dawkami.

Dużą kampanię profrekwencyjną - w której udział wezmą znani sportowcy, blogerzy - osoby, które są popularne wśród młodzieży - zapowiedział na drugą połowę maja szef KPRM, pełnomocnik rządu ds. programu szczepień Michał Dworczyk podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

Zobacz wideo Czy będzie czwarta fala pandemii? "W Polsce dominuje wariant brytyjski koronawirusa"

Piotr Müller o zainteresowaniu szczepionkami na COVID-19: Nie narzekamy

Müller pytany we wtorek w Polsat News, dlaczego taka kampania rusza dopiero teraz, wyjaśnił, że obecnie zainteresowanie szczepieniami jest bardzo duże. - Nie narzekamy na to, że liczba osób chętnych jest za mała na dzień dzisiejszy - dodał.

KoronawirusNaukowcy z UW obawiają się "odbicia" w trzeciej fali i czwartej jesienią

Kampania musi być uruchomiona w momencie, kiedy oczekujemy, przewidujemy, że spadek nastąpi. Druga połowa maja to jest taki czas, w którym spodziewamy się, że liczba osób, które będą zgłaszać się do szczepień, będzie malała w stosunku do tego, jakie będą możliwości

- wyjaśnił rzecznik rządu.

Rząd chce "wykorzystywać zasoby jak najbardziej optymalnie"

Stąd, jak dodał, decyzja o szczepieniach w zakładach pracy i kampania profrekwencyjna. - Stąd też decyzja o skróceniu przerw pomiędzy pierwszą a drugą dawką. Po to, aby wykorzystywać te zasoby jak najbardziej optymalnie - powiedział.

Autorka: Agnieszka Zielińska (PAP)

Prof. Krzysztof Simon tłumaczy się z udziału w reklamie maseczek (na zdjęciu prof. Simon)Prof. Simon o swoim udziale w reklamie maseczek: "Dlaczego nie mam zarabiać?"

Koronawirus: wszystkie aktualne informacje i zalecenia na gov.pl.

Więcej o: