Włochy. Naukowcy odkryli nowy wariant koronawirusa. To odmiana z Bagnacavallo

Wśród wielu odmian koronawirusa naukowcy z Włoch odkryli następną, którą nazwali wariantem z Bagnacavallo. Nazwa pochodzi od liczącej ponad tysiąc lat miejscowości w regionie Emilia-Romania, w prowincji Rawenna. Ta mutacja, jak twierdzą, nie jest groźniejsza.

Wariant z Emilii-Romanii został odkryty w laboratorium w miejscowości Pievesestina, gdzie analizowane są odmiany z różnych pobliskich prowincji - podały lokalne media. Stwierdzono go u chorego pochodzącego z gminy Bagnacavallo, gdzie mieszka około 16 tysięcy osób. Według badaczy jest to kolejna mutacja koronawirusa, nieróżniąca się znacznie od oryginalnego patogenu.

Zobacz wideo Czy indyjski wariant koronawirusa może być bardziej niebezpieczny od brytyjskiego?

Eksperymentalny koncert w LiverpooluWielka Brytania. Bez maseczek, bez dystansu, w tłumie. Eksperyment w Liverpoolu

Brytyjski wariant koronawirusa dominuje we Włoszech

- Mutacja genu nie jest bardziej groźna, ale interesująca z dwóch powodów; po pierwsze dlatego, że dowodzi, jak częste są zmiany genomu wirusa. Poza tym jest to modyfikacja DNA innego wariantu, tego angielskiego - wyjaśnił szef wydziału wirusologii w regionalnej służbie zdrowia Vittorio Sambri.

Jak podkreślił, obecnie dominuje we Włoszech właśnie wariant angielski. - To zatem normalne, że mutuje - dodał Sambri. - Ponieważ - zaznaczył - taki typ wariantu dotąd nie został znaleziony, oczywiście z punktu widzenia wirusologii budzi zainteresowanie, ale z praktycznego punktu widzenia to po prostu potwierdzenie, że nie można dopuścić do tego, by to wirus wygrał ten wyścig, a nie my.

Według najnowszych danych krajowego Instytutu Służby Zdrowia angielski wariant stanowi 91 procent zakażeń we Włoszech.

Francja: nielegalne imprezy w majówkę.Nielegalne imprezy w całej Francji. Uczestnicy rzucali w policję fajerwerkami