Numer 22 295 00 85 z ważnymi informacjami dotyczącymi szczepień. "Konsultanci będą dzwonić do skutku"

Narodowy Fundusz Zdrowia zaapelował do seniorów o odbieranie połączeń przychodzących z numeru 22 295 00 85. Jest to numer automatyczny, który może przekazać ważne informacje dotyczące szczepienia przeciwko COVID-19.
Zobacz wideo Co się stanie, jeżeli z powodów zdrowotnych nie stawię się termin szczepienia? Odpowiada dr Grażyna Cholewińska-Szymańska

Niektórzy seniorzy, którzy mają już wyznaczony termin i miejsce szczepienia przeciwko COVID-19, otrzymują telefon z informacją o tym, że szczepienia realizowane będą w innym punkcie, niż było to podane podczas rejestracji. Wiadomość ta przekazywana jest przez automat Narodowego Funduszu Zdrowia, a nie przez konsultanta. Do procedury zmiany adresu szczepień odniósł się także NFZ.

Automat NFZ może dzwonić do seniorów w sprawie zmiany punktu szczepień

Podczas rejestracji na szczepienie przeciwko koronawirusowi senior otrzymał informację o godzinie i lokalizacji punktu szczepień, w którym podany zostanie mu preparat. Automat Narodowego Funduszu Zdrowia może dzwonić do zarejestrowanych w momencie, gdy dany punkt szczepień zmieni swoją lokalizację. "Automatyczny konsultant odczyta wiadomość głosową, w której poinformuje o zmianie adresu punktu szczepień. Zaznaczy też, że data i godzina szczepienia pozostają bez zmian" - czytamy na stronie NFZ.

Automatyczny konsultant może zadzwonić z numeru 22 295 00 85. Połączenie będzie realizowane na numer pacjenta, który został podany podczas procesu rejestracji - czyli na telefon komórkowy lub stacjonarny. Komunikat zaczyna się od zdania: "Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację…", po którym podana zostaje informacja na temat nowego adresu punktu szczepień. Adres odczytany zostanie dwukrotnie podczas jednej rozmowy.

Automat przypomni również, że na 24 godziny przed terminem szczepienia, na numer komórkowy seniora wysłany zostanie specjalny SMS ze wszystkimi niezbędnymi informacjami: nowej lokalizacji punktu szczepień, a także niezmienionej dacie szczepienia oraz godzinie szczepienia. Nie trzeba więc zapisywać informacji w trakcie rozmowy, tylko poczekać na SMS z potwierdzeniem.

Jeśli senior nie odbierze połączenia z numeru 22 295 00 85, to "do skutku" dzwonić będą również konsultanci 

Należy pamiętać, że jest to numer automatyczny, dlatego nie należy na niego oddzwaniać. Co w sytuacji, gdy senior nie zdąży odebrać połączenia? Automatyczny konsultant będzie próbował połączyć się dwukrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli senior nie odsłucha wiadomości, to zadzwoni do niego osoba z infolinii Narodowego Programu Szczepień i przekaże wszystkie szczegóły.

- Rzeczywiście może się tak zdarzyć, że senior nie odbierze połączenia, jest zajęty czymś innym. W każdym przypadku nieodebrania połączenia przed szczepieniem konsultanci będą dzwonić aż do skutku, żeby poinformować seniora o rzeczywistym miejscu pobierania - zapewnił w rozmowie z portalem tvn24.pl rzecznik mazowieckiego oddziału NFZ Andrzej Troszyński.

Więcej o: