ONZ o edukacji w czasie pandemii. "Stoimy teraz w obliczu katastrofy pokoleniowej"
Narody Zjednoczone szacują, że pandemia dotknęła ponad miliard uczniów na całym świecie. 40 milionów dzieci musiało przerwać naukę w krytycznym wieku przedszkolnym.
Pandemia COVID-19 doprowadziła do największych szkód w edukacji w historii. (...) Stoimy teraz w obliczu katastrofy pokoleniowej, która może zmarnować niewypowiedziany potencjał ludzki, podważyć dziesięciolecia postępu i pogłębić zakorzenione nierówności
- ostrzegł Guterres. Jego zdaniem przedłużające się zamknięcie szkół może jeszcze bardziej nasilić problemy wielu uczniów w dostępie do nauki. Wznawianie działalności szkó³ i instytucji edukacyjnych w tak bezpieczny sposób, jak to tylko możliwe, zaznaczył, musi być najwyższym priorytetem. Apelował o podjęcie odważnych kroków w celu rozwiązania kryzysu.
Ponieważ świat stoi w obliczu nierówności, potrzebujemy edukacji, wielkiego wyrównania szans, bardziej niż kiedykolwiek. Musimy już teraz podjąć odważne kroki, aby stworzyć integracyjne, odporne i wysokiej jakości systemy edukacji dostosowane do przyszłości
- argumentował sekretarz generalny ONZ.
"Bardzo ważne jest, aby edukacja znajdowała się w centrum międzynarodowych wysiłków solidarnościowych"
Guterres zwrócił uwagę, że pomimo wysiłków, aby kontynuować naukę w czasie kryzysu, w tym poprzez prowadzenie lekcji przez radio, telewizję i internet, do wielu uczniów wciąż nie udało się dotrzeć. Jego zdaniem uczniowie niepełnosprawni, członkowie mniejszości, a także uchodźcy i wysiedleńcy, należą do pozostających w najbardziej niekorzystnej sytuacji.
Nawet ci uczniowie, którzy mają dostęp do nauczania na odległość, stoją przed wyzwaniami, ponieważ sukces zależy od ich warunków życia i innych czynników, takich jak sprawiedliwy podział obowiązków domowych
- ocenił Guterres dodając, że nawet przed pandemią ponad 250 milionów dzieci nie chodziło do szkoły.
Szef ONZ wezwał do większych inwestycji w edukację, ponieważ kraje o niskich i średnich dochodach, zanim jeszcze zaatakował COVID-19 borykały się z roczną luką w finansowaniu w wysokości 1,5 biliona dolarów. Akcentował, że budżety edukacyjne muszą być chronione i zwiększane.
Bardzo ważne jest, aby edukacja znajdowała się w centrum międzynarodowych wysiłków solidarnościowych, od zarządzania długiem i pakietów stymulacyjnych po globalne apele humanitarne i oficjalną pomoc rozwojową
- nawoływał sekretarz generalny. Guterres podkreślał potrzebę korzystania z technologii cyfrowych i zmodernizowanych programów nauczania przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia dla nauczycieli i lokalnych społeczności”.
Koronawirus: wszystkie aktualne informacje i zalecenia na gov.pl
-
Prognoza d³ugoterminowa na luty. IMGW: Temperatura mo¿e spa¶æ poni¿ej normy
-
Jacek Sasin trafi³ do szpitala, wcze¶niej leczy³ siê z COVID-19 w domu. "Jest pod opiek± lekarza"
-
Dziennikarz zamie¶ci³ wpis "Gwiazdor TVP gwa³cicielem?". Stanowcze dementi TVP i Jakimowicza
-
Nowe informacje ws. morderstwa 13-latki z Bytomia. "Uwaga" TVN: 15-latek "opisa³, co planowa³"
-
Duda t³umaczy, dlaczego nie "za³atwi³" szczepionek od Trumpa. "Zdecydowali¶my siê na inne rozwi±zanie"
- Donald Trump w po¿egnalnym przemówieniu. Wspomnia³ o Polsce
- Sejmowa komisja pozytywnie zaopiniowa³a kandydaturê Piotra Wawrzyka na RPO. Przewa¿y³y g³osy PiS
- Prokuratorzy oddelegowani przez ¦wiêczkowskiego: Rozwa¿amy pozew przeciwko prokuratorowi krajowemu
- Niedzielski: Liczba zachorowañ na COVID-19 maleje. Zabra³ te¿ g³os ws. ewentualnego luzowania obostrzeñ
- ''Jak chodzê po wsi, to zawsze ucha nadstawiam''. Agnieszka jest so³tysk±