Dodatek w wysokości 200 złotych jest wypłacany przez inny urząd niż ZUS. Przeczytaj tekst i dowiedz się, w jakim urzędzie należy złożyć wniosek o przyznanie świadczenia.
Dodatek do emerytury w wysokości 200 złotych mogą otrzymać osoby, które czynnie uczestniczyły w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych i dawniej pracowali jako:
W przypadku mężczyzn służba taka musiała trwać przynajmniej 25 lat, a u kobiet 20 lat. Dodatkowo kobiety ubiegające się o dodatek muszą mieć ukończony 60. rok życia. U mężczyzn jest to 65. rok życia. Do przyznania dodatku wliczają się lata służb oraz wiek emerytalny.
Przeczytaj więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Aby otrzymać dodatkowe świadczenie należy wypełnić wniosek z klauzulą RODO, a następnie znaleźć trzech świadków, którzy potwierdzą czynne uczestnictwo w działaniach ratowniczych. Wspólnie ze świadkami należy wypełnić oświadczenia o udziale w działaniach lub akcjach ratowniczych. Świadkowie muszą także podpisać klauzulę RODO.
Następnie wnioskodawca musi udać się do właściwego terytorialnie urzędu gminy, gdzie wójt lub burmistrz potwierdzą wiarygodność oświadczenia. Po jej uzyskaniu należy dostarczyć je razem z wypełnionym wnioskiem do powiatowego lub miejskiego komendanta. Świadczenie jest dożywotnio wypłacane do 15. dnia każdego miesiąca przez Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.