Twoje włosy są łamliwe i wypadają? Te witaminy pomogą je wzmocnić

Wypadające włosy to problem wielu kobiet i mężczyzn. Przypadłość ta może mieć wiele przyczyn, jednak bardzo często wystarczy odpowiednia "kuracja witaminowa", aby znacząco poprawić ich kondycję.

Wypadanie włosów to poważny problem, który może być związany z niekorzystnymi zmianami zachodzącymi w ludzkim organizmie. Zwykle łączy się go z wahaniami hormonalnymi lub problemami z tarczycą. Zdarza się jednak, że wypadanie włosów ma bardziej prozaiczne, łatwiejsze do usunięcia przyczyny. Chodzi tu głównie o stres i niewłaściwą dietę. Odpowiednia podaż witamin i minerałów potrafi w krótkim czasie poprawić kondycję włosów. Już dziś przyjrzyj się temu co trafia na Twój talerz, a być może znajdziesz przyczynę słabego wyglądu włosów.

Wypadanie włosów (zdjęcie ilustracyjne)Wypadanie włosów po COVID-19 dotyka nawet jednej trzeciej pacjentów

Twoje włosy wypadają? Udaj się po radę do trychologa

Kłopoty z wypadającymi włosami to coraz częściej spotykana przypadłość. Znalezienie przyczyn tego stanu wcale nie jest łatwe, dlatego coraz więcej osób korzysta z porady trychologa, który jest specjalistą zajmującym się stanem skóry głowy i włosami. Trycholog po szczegółowym wywiadzie i badaniu może zalecić zmianę w zakresie pielęgnacji oraz diety. Może też wskazać jakie witaminy należy suplementować.

Zobacz wideo Włosy zimą lubią się przesuszać i elektryzować. Zaradzić temu może olejowanie

Witaminy na wypadanie włosów? Na które zwrócić szczególną uwagę?

Twoje włosy są kruche, łamliwe, pozbawione blasku i wypadają? Jesteś po konsultacji z lekarzem, który wykluczył istnienie niepokojących zmian w organizmie? Wszystko wskazuje na to, że Twoim włosom brakuje odpowiedniego odżywienia - witamin i minerałów. To znak, że czas zmienić dietę i postawić na produkty bogate w pomiższe substancje:

Witaminy na zdrowie i piękne paznokcie (zdjęcie ilustracyjne)6 witamin na zdrowe i piękne paznokcie. Co jeść, żeby poprawić ich kondycję?

  1. witamina A - znaleźć ją można w tranie, podrobach, szpinaku, jarmużu, marchewce. Jest niezwykle istotnym elementem keratyny, która buduje włosy
  2. witamina B2 - zawiera ją mięso wieprzowe, ryby, mleko, jaja. Odpowiedzialna jest za hamowanie wypadania włosów.
  3. witamina B5 - znajduje się w produktach pełnoziarnistych, wątróbce, mleku, pomarańczach. Zapewnia odpowiedni poziom nawilżenia włosów
  4. witamina B12 - jej źródłem jest nabiał, ryby oraz podroby. Zapobiega przetłuszczaniu i wypadaniu włosów
  5. witamina E - najwięcej znajdziemy jej w olejach roślinnych, orzechach i produktach zbożowych. Jest odpowiedzialna za elastyczność naczyń krwionośnych, które dostarczają substancje odżywcze do włosów
  6. witamina H, biotyna - zawierają ją jaja, orzechy, rośliny strączkowe. Jej obecność zapobiega łupieżowi, ale też wzmacnia strukturę włosa nie dopuszczając do nadmiernego wypadnia. 

Zobacz też: Jakie witaminy na włosy sprawią, że będą zdrowe i lśniące? Te produkty masz w swojej kuchni

Więcej o: