Black Friday 2021. Nadeszło wielkie święto promocji

Black Friday 2021 świętujemy 26 listopada. W wielu sklepach promocje obowiązywały jednak już w dniach poprzedzających Czarny Piątek. Skąd wywodzi się Black Friday? Czy Polacy chętnie biorą w nim udział? Odpowiadamy.

Polacy coraz częściej rezygnują z udziału w Black Friday, twierdząc, że wiele sklepów decyduje się na oszustwa wobec klientów. Promocje, które tego dnia obowiązują w sklepach, wcale nie są tak atrakcyjne, jak obiecują sieciówki.

Posłuchaj podcastu Czarny Piątek czy „czarna ściema"? Uważaj na fałszywe promocje w sklepach

Czarny Piątek 2021. Największe promocje w sklepach już 26 listopada

Black Friday w tym roku przypada na 26 listopada, czyli już w ten piątek. Promocje obowiązują jednak już tydzień przed, ale też w sobotę i w niedzielę. Zgodnie z myślą Czarnego Piątku, ceny w sklepach są znacznie obniżone. W Black Friday warto mieć oczy szeroko otwarte, gdyż zniżki oferują nie tylko sklepy odzieżowe, spożywcze, obuwnicze czy z elektroniką, ale po niższych cenach można również skorzystać z usług kosmetycznych lub fryzjerskich. Niższe ceny obowiązują nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale też internetowych.

Chopin ForeverChopin Forever - ponad 50 wystaw o Chopinie na wyciągnięcie ręki [ZDJĘCIA]

Black Friday. Święto z USA opanowało inne kraje

Black Friday pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Obywa się on w piąty piątek po święcie dziękczynienia i otwiera sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem. Choć początkowo szał zakupowy ogarniał wyłącznie Amerykanów, święto staje się coraz bardziej popularne również w innych krajach.

Black Friday 2021. Kiedy wypada święto promocji? Skąd wziął się ten dzień? - zdjęcie ilustracyjneBlack Friday 2021. Kiedy wypada święto promocji? Skąd pochodzi?

Black Friday największą popularnością w Polsce cieszył się w 2018 roku. Od tego czasu zainteresowanie promocjami spada. W 2020 roku liczba zapytań w wyszukiwarce była o 37 proc. niższa niż rok wcześniej, wynika z raportu Picodi.com.

Przeczytaj więcej o Black Friday na stronie głównej Gazeta.pl.

Spadek zainteresowania zaczął się już w 2019 roku. W 2021 roku chęć udziału w Black Friday zadeklarowało tylko 31 proc. ankietowanych. 33 proc. zdecydowanie odrzuciło możliwość udziału w wyprzedażach, a 36 proc. jest jeszcze niezdecydowanych.

Więcej o: